یک غواص تایلندی هنگام تلاش برای نجات تیم ملی فوتبال جوانان این کشور که به دلیل بارش شدید باران و سیل در غاری محبوس شده اند، کشته شد.

غواص ۶۳ ساله تایلندی که بازنشسته نیروی دریایی این کشور بود، در حال تلاش برای نجات تیم ملی فوتبال جوانان این کشور کشته شد.

این غواص که به همراه دیگر نیرو‌های ارتشی و امداد و نجات تایلند مواد غذایی و دارو برای اعضای تیم ملی فوتبال جوانان این کشور می‌برد، با کمبود اکسیژن روبه رو شده و جان خود را از دست داد.

۱۲ پسر نوجوان ۱۱ تا ۱۶ ساله به همراه مربی ۲۵ ساله تیم فوتبال جوانان تایلند از روز شنبه دوم تیرماه وارد غار the Tham Luang Nang Non در شمال این کشور شدند که ورودی‌های این غار به دلیل بالا آمدن سطح آب ناشی از سیلاب‌های جاری و بارش‌های تند موسمی بسته شد.

پس از ۹ روز تلاش هزاران نفر از نیرو‌های امداد و نجات و ارتش تایلند به همراه نیرو‌هایی که از کشور‌های مختلف جهان برای همکاری با آنان اعزام شده بودند، دوشنبه شب آنان را زنده یافتند.

فرماندار استان «چیانگ رای» در شمال تایلند که این غار در آنجا واقع شده، گفت که غواصان نیروی دریایی این کشور همه ۱۳ نفر را زنده یافتند.

با این وجود، به علت بارش‌های سیل آسا و افزایش مداوم سطح آب، امکان خروج گرفتار شدگان در غار وجود ندارد و نیرو‌های امداد و نجات می‌گویند که اعضای تیم ملی فوتبال جوانان تایلند دست کم ۴ ماه برای نجات وقت لازم دارند.

در این مدت غواصان با تهیه و تدارک مواد غذایی و دارویی برای آنان و همچنین آموزش تخصصی شنا و غواصی تلاش می‌کنند آن‌ها را برای خروج از غار در چهار ماه آینده آماده کنند.

عملیات نجات جان اعضای تیم فوتبال جوانان تایلند نه تنها به یک عملیات گسترده ملی تبدیل شده بلکه گروه‌هایی از متخصصان کشور‌های مختلف از جمله آمریکا، انگلیس، چین و استرالیا نیز برای کمک به امدادگران به آن‌ها پیوسته بودند.

مهندسان حاضر در گروه امداد و نجات با تجهیزات پیشرفته و دستگاه‌های پمپ قوی، میلیون‌ها تن آب را از ورودی‌ها و تونل‌های تنگ و مارپیچ این غار خارج ساختند، اما این عملیات به دلیل بارش‌های شدید این منطقه کوهستانی به کندی پیش می‌رفت.

در یک هفته گذشته علاوه بر خانواده‌های نگران این افراد، گروه‌های زیادی از مردم این کشور در اطراف غار حضور یافته و با برگزاری مراسم دعا آرزوی رهایی این جوانان را داشتند.

بالاترین ترند شبکه‌های اجتماعی نیز در جنوب شرق آسیا متعلق به تایلند و حادثه تیم فوتبال این کشور بوده که حاکی از تاثیر پذیری افکار عمومی منطقه از این موضوع است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.