«خالد بن سلمان بن عبد العزیز» سفیر عربستان سعودی در آمریکا مدعی فعالیت تروریستی جمهوری اسلامی ایران شد.

خالد بن سلمان در توئیتر ادعا کرد، زمانی که «فعالیتهای تروریستی» ایران برملا می‌شود، این کشور طبق عادتِ خود، اعلام برائت می‌کند.

وی همچنین مدعی شد که نباید تاریخ طولانی نظام ایران را در حمایت از تروریسم و هرج و مرج در منطقه و جهان از یاد برد.

اشاره سفیر عربستان با بازداشت ۲ نفر در بلژیک که قصد انجام عملیات تروریستی در نشست منافقین در پاریس را داشتند، است. گروهک تروریستی منافقین که تحت حمایتهای مالی آل سعود قرار دارند هر ساله نشستهایی تبلیغاتی در پاریس برگزار میکنند که برخی از مقامات سابق سعودی نیز در آن شرکت می‌کنند.

بلژیک و اتریش دوشنبه ۱۱ تیرماه همزمان با سفر «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران به اروپا، اعلام کردند پنج نفر از جمله یک دیپلمات ایرانی را به ظن تلاش برای بمب‌گذاری در نشست گروهک تروریستی منافقین که اوایل هفته جاری در پاریس برگزار شد بازداشت کرده‌‌اند.

گفته می‌شود که دیپلمات بازداشت شده، در سفارت ایران در وین اتریش کار می‌کرده است. وی که در ایالت «بایرن» آلمان بازداشت شده، با حکم «بازداشت بین‌المللی» دستگیر شده و قرار است برای طی روند استرداد به بلژیک، در دادگاهی در «بامبرگ» حاضر شود. این در حالی است که این فرد در صورت صحت گزارش‌ها مبنی بر داشتن روادید دیپلماتیک، از مصونیت برخوردار بوده است.

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در واکنش به این سناریوی ضدایرانی جدید، در توئیتر نوشت: «چه همزمانی جالبی. همزمان با شروع سفر رئیس‌ جمهور به اروپا یک عملیات ایرانی افشا و عوامل آن دستگیر می‌شوند. ایران هرگونه خشونت و ترور را در هر مکانی محکوم می‌کند و برای همکاری با همه مقامات ذیربط برای کشف آنچه تنها یک عملیات پلید برای دادن نشانی غلط است، آماده است».

 بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران هم در این زمینه تأکید کرد: «در پی دستگیری یکی از دیپلمات‌های کشورمان در کشور آلمان که به درخواست پلیس فرانسه صورت گرفته، سفرای فرانسه و بلژیک و کاردار سفارت آلمان (در غیاب سفیر) به وزارت خارجه فراخوانده شدند».

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.