ولادیمیر پوتین امروز (جمعه) در کاخ کرملین پذیرای جانی اینفانتینو، رئیس فیفا و ستاره‌های نامدار فوتبال جهان شامل لوتار ماتئوس (آلمان)، جورج کامپوس (مکزیک)، مارکو فان‌باستن (هلند)، پیتر اشمایکل (دانمارک)، دیه‌گو فورلان (اروگوئه)، ریو فردیناند و الکساندر اسکوت (انگلیس) بود.

رئیس‌جمهور روسیه در خلال این نشست فوتبالی گفت: درباره جام جهانی ۲۰۱۸ نه به عنوان یک متخصص و در قالب کسی که عاشق فوتبال است می‌توانم متصور باشم به خوبی پیش می‌رود. سطح رقابت‌ها عالی است و غیرمنتظره‌ها زیاد هستند. به طور دقیق باید گفته شود که در فوتبال نیز همانند زیبایی‌های کشتی قوی‌ترین‌ها پیروز می‌شوند. همه چیز در این بازی‌ها بستگی به آمادگی‌ها تیم‌ها و تاکتیک انتخابی مربیان بر اساس قدرتمندی حریف دارد.

پوتین افزود: چیزی که باعث جذابیت فوتبال می‌شود غیرمنتظره بودن آن است و بسیاری از مردم دنیا عاشق این ورزش هستند.

خبر دیگر از روسیه و جام جهانی ۲۰۱۸ دعوت رئیس فیفا از تیم فوتبال کودکانی است که در یک غار کشور تایلند گرفتار شده بودند.

اینفانتینو در این رابطه گفت: امیدوارم کلمه‌های حمایتی ما به آنها مقداری آرامش بدهد و در این شرایط سخت و تردیدبرانگیز شهامت به خرج دهند. ما این امید را داریم که آنها در روزهای آینده به خانواده‌های خود بپیوندند و سلامتی‌شان این اجازه را بدهد با دعوت رسمی فیفا جهت تماشای بازی فینال جام جهانی ۲۰۱۸ فوتبال به روسیه سفر کنند.

۱۲  پسر ۱۱ تا ۱۶ ساله عضو تیم فوتبال «Moo Pa» به همراه مربی ۲۵ ساله خود ۲هفته قبل برای سفر تفریحی یک روزه به داخل غار رفته بودند که با بارش باران و ورود سیلاب در آن گرفتار شدند. آنها سرانجام زنده پیدا شدند اما به دلیل عدم تغذیه مناسب در روزهای گرفتارشدن در غار تحت‌نظر پزشکان هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.