رسانه‌های ترکیه مدعی شدند که &#۳۹;گلزار. ت&#۳۹; یک زن از اعضای ارشد نیرو‌های حزب کارگران کردستان (پ. ک. ک) که برای معالجه به نروژ سفر کرده بود، توسط پلیس این کشور دستگیر و به مقامات ترکیه تحویل داده شده است.

یکی از اعضای ارشد پ. ک. ک. و فعال در اردوگاهی به نام مخمور در شمال عراق بوده که به منظور درمان‌های ضروری پزشکی چندی پیش به نروژ سفر کرده بود.

به نوشته این رسانه ها، این عضو ارشد پ. ک. ک. در پایان دوره معالجات پزشکی خود، از دولت نروژه تقاضای پناهندگی کرد، اما درخواست او مورد موافقت مقامات قضایی ـ. مهاجرتی نروژ قرار نگرفت و در نهایت دستگیر و به ترکیه مسترد شد و در فرودگاه آتاتورک استانبول بازداشت شد.

بنا بر اعلام رسانه‌های ترکیه، این زن از سال ۱۹۹۱ به مدت ۲۷ سال در خدمت گروه پ. ک. ک. بوده و در اردوگاه‌های مختلف پ. ک. ک. در شمال عراق حضور داشته است و از نزدیکان عبدالله اوجالان رهبر پ. ک. ک. به شمار می‌رود.

حزب کارگران کردستان (پ. ک. ک) بیش از ۳۰ سال است که به صورت مسلحانه علیه دولت مرکزی ترکیه می‌جنگد.

این تشکیلات از سوی دولت ترکیه، اتحادیه اروپا و دولت آمریکا به عنوان گروه تروریستی شناخته و معرفی شده است.

این تشکیلات از دو سال پیش علیه دولت مرکزی ترکیه و اقلیم کردستان عراق اعلام جنگ تمام عیار کرده است.

دولت ترکیه از دو سال پیش عملیات وسیعی را علیه مقر‌های پ. ک. ک. در مناطق مختلف کوهستانی شرق و جنوب شرق این کشور و همچنین شمال عراق آغاز کرده و بسیاری از محل‌های استقرار آن‌ها را شناسایی و منهدم کرده است.

مناطق کوهستانی شرق و جنوب شرقی ترکیه و نیز ارتفاعات شمال عراق و سوریه محل استقرار عناصر گروه پ. ک. ک. است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.