پایگاه خبری وکس در گزارشی نوشت: اگر احساس می‌کنید دیگر نمی‌توانید  اخراج، کناره‌گیری و تغییرات در کادر کارکنان کاخ سفید دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را تحمل کنید علت آن تنها یک چیز و آن هم این واقعیت است که در دولت ترامپ شاهد بیشترین تغییرات در کادر کارکنان کاخ سفید طی دهه‌ها بوده‌ایم.

بنا بر این گزارش، کاخ سفید در سال اول ریاست جمهوری ترامپ شاهد نرخ بی سابقه ۳۴ درصدی تغییرات در برکناری کارکنان خود بوده است. این میزان تقریبا دو برابر میزان تغییرات در کادر کارکنان کاخ سفید در همان دوره زمانی در دولت رونالد ریگان و بیش از سه برابر در زمان باراک اوباما، روسای جمهور سابق آمریکاست.

در اولین سال حضور ترامپ در کاخ سفید اخراج جیمز کومی، رئیس سابق اف بی آی منجر به انتصاب رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده مداخله روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ این کشور شد. در تابستان جنجالی و پر هرج و مرج گذشته، کاخ سفید شاهد رفتن استیو بنن، استراتژیست ارشد کاخ سفید، رینس پریبس، رئیس سابق کارکنان کاخ سفید، شان اسپایسر، دبیر مطبوعاتی پیشین کاخ سفید و مدیر ارتباطات اسبق رئیس جمهور، آنتونی اسکاراموچی، مدیر سابق ارتباطات کاخ سفید، که ۱۰ روز پس از انتصاب به درخواست جان کلی، رئیس جدید ستاد کارکنان کاخ سفید اخراج شد، بود.

در ادامه سلسله اخراج‌ها و استعفاها در کاخ سفید، ترامپ با راب پورتر، از مشاوران و نزدیکان خود، رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه پیشین و هوپ هیکس، مدیر روابط عمومی سابق کاخ سفید و یکی از نزدیکترین دستیاران خود خداحافظی کرد. همچنین اسکات پروئت، چهاردهمین مسئول سازمان حفاظت از محیط زیست به دنبال انتقادات شدید برای رسوایی‌ها اخلاقی مجبور به استعفا شد.

وکس در پایان یادآور می‌شود تغییرات زیاد در کارکنان کاخ سفید الزاما نمی‌تواند غیرمعمول باشد اما به مانند یک درب چرخان عمل می‌کند، که کارکنان از یک طرف وارد و از طرف دیگر خارج می‌شوند.

بنا به گزارش وکس، کار کردن در دولت ترامپ یک تجربه ناامیدکننده، دلسردکننده و اغلب سورئال و نامانوس است، که در چنین تجربه‌ای اغلب کارکنان در شرایط ریسک قانونی و اعتباری نیز قرار می‌گیرند. این موضوع خود یک بحران مدیریتی جدی را در پی دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.