دیمیتری پسکوف روز جمعه اخبار برخی رسانه ها را که مدعی شده بودند ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ سران روسیه و آمریکا در دیدار خود در هلسینکی درباره خروج نیروهای ایرانی از سوریه گفت وگو می کنند، تکذیب کرد.

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه خاطرنشان کرد: در این مورد روزنامه (روسی) کامرسانت یا خبرگزاری (آمریکایی) بلومبرگ، فریب منابع خود را خورده اند.

در همین حال پسکوف خاطر نشان کرد که مساله سوریه موضوعی خواهد بود که سران روسیه و آمریکا درباره آن تبادل نظر خواهند کرد و این را به آسانی می توان پیش بینی کرد چرا که پوتین برای گفت وگو در این مورد آماده است.

روسای جمهوری روسیه و آمریکا ۲۵ تیرماه در هلسینکی پایتخت فنلاند با یکدیگر دیدار می کنند.

موضوع خروج نظامیان ایرانی از سوریه که به عنوان مستشار نظامی و برای کمک به ارتش سوریه درمبارزه با تروریسم در این کشور حضور دارند، در هفته های اخیر در برخی رسانه ها مطرح شده است.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه با غیرواقعی خواندن این انتظار که ایران از سوریه خارج خواهد شد و از ایفای نقش در منطقه دست می کشد، گفت: حل مشکلات منطقه بدون ایران امکان پذیر نیست.

وی در نشست خبری مشترک با ایمن الصفدی همتای اردنی خود در مسکو ضمن بیان این مطلب خاطر نشان کرد: موضوع ایران در رسانه های غربی بسیار ساده انگارانه مطرح می شود.

« آنها به خوانندگان و بینندگان ساده لوح خود می گویند ایران باید از سوریه برود تا همه چیز سر جای خودش بازگردد.»

وی با بیان این که این پیش بینی نه تنها درباره سوریه، بلکه در رابطه با تمام منطقه به همین شکل صورت می گیرد، گفت: آنها می گویند ایران باید از همه جا خارج شود و در داخل مرزهای خود بماند و سکوت کند، آنگاه همه جا به «آرمان شهر» تبدیل خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.