وزارت توسعه اقتصادی روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد در واکنش به تعرفه فلزات از سوی واشنگتن، بر روی برخی کالاهای تولید آمریکا تعرفه مازاد تعیین کرده است.

وزارت توسعه اقتصادی روسیه در این بیانیه‌ تاکید کرد: مسکو نرخ تعرفه مازاد از ۲۵ درصد تا ۴۰ درصد را بر روی کالاهای تولید آمریکا  وضع کرد.

همچنین وزارت توسعه اقتصادی روسیه خاطرنشان کرد این کشور و دیگر اعضای سازمان تجارت جهانی از جمله چین، اتحادیه اروپا، هند، مکزیک، نروژ و کانادا شکایاتی را علیه آمریکا در این سازمان طرح کرده‌اند.

روسیه در ماه ژوئن شکایتی را در خصوص تعرفه‌های وضع شده از سوی دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در سازمان تجارت جهانی مطرح کرد و خواستار حل این مسئله تحت روال حل و فصل اختلاف این سازمان شد.

بنا به اعلام ماکسیم اورکسین، وزیر توسعه اقتصادی روسیه این کشور در نظر دارد تا مالیاتی به ارزش ۸۷.۶ میلیون دلار بر واردات سالانه آمریکا وضع کند و این مالیات مازاد می‌تواند در عرض ۳ سال  و به منظور جبران زیان چندین میلیون دلاری که صادرکنندگان روس به علت تعرفه‌های آمریکا متحمل می‌شوند، در نظر گرفته شود.

ترامپ در ماه مارس گذشته تعرفه ۱۰ درصدی بر واردات آلومینیوم و همچنین تعرفه‌ ۲۵ درصدی را بر واردات فولاد وضع کرد که به طور موقت برای برخی کشورها از جمله مکزیک، کانادا و کشورهای عضو اتحادیه اروپا و به منظور دستیابی به توافقی بهتر به حالت تعلیق درآمد اما بعد از مدتی این تعرفه‌ها برای این کشورها از حالت تعلیق خارج شد.

 

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.