رسیدگی به این پرونده از دهم بهمن‌ سال ۸۹ شروع شد. مرد جوانی با پلیس تماس گرفت و از قتل همسر ۳۰ ساله‌اش در خانه خبر داد.

با حضور بازپرس کشیک قتل جسد یاسمین به پزشکی قانونی منتقل شد. نخستین بررسی‌ها نشان می‌داد زن جوان بر اثر فشار سیم تلفن به ناحیه گردن جان باخته است.

فریبرز شوهر این زن در تحقیقات کارآگاهان جنایی اظهار داشت: همسرم در یک شرکت خصوصی کار می‌کرد. من صبح دخترم را به مهدکودک بردم و سپس به محل کارم رفتم. اما چند ساعت بعد هر چه با تلفن همراه یاسمین تماس گرفتم کسی پاسخ نداد. نگران او شده بودم با محل کار همسرم تماس گرفتم و فهمیدم او به محل کارش هم نرفته است. با عجله به خانه برگشتم و ناباورانه با جنازه همسرم روبه رو شدم.

در ادامه تحقیقات مشخص شد کارت عابر بانک مقتول و مقداری پول نیز سرقت شده است.فریبرز در اظهارات بعدی‌اش به فردی به نام ناصر اشاره کرد وگفت: صبح روز حادثه پس از ترک خانه ناصر را که از همکاران همسرم است با یک کوله پشتی در اطراف خانه‌ام دیدم.

بدین ترتیب ناصر تحت بازجویی قرار گرفت. او که مهندس رایانه بود درباره ارتباطش با یاسمین گفت: وقتی پدرم فوت شد، شرایط مالی بدی داشتم. یاسمین همکارم بود وقتی متوجه شد من پول ندارم پنج میلیون تومان برای حل مشکلم قرض داد. چهار میلیون تومان را همان سال به او برگرداندم و قرار شد یک میلیون باقی مانده را بعداً به او پس بدهم. اما چند ماهی که گذشت با من تماس گرفت و گفت برای خرید خانه به پول نیاز دارد.من قول دادم بعد از گرفتن حقوقم بدهی‌ام را بپردازم. من هیچ ارتباط و مشکلی با یاسمین نداشتم و قسم می‌خورم که او را نکشته‌ام.

اما تحقیقات کارآگاهان با بررسی دوربین‌های مداربسته حوالی خانه مقتول ادامه یافت. اگر چه تصویر شفاف نبود اما مرد غریبه شباهت زیادی با ناصر - تنها مظنون پرونده- داشت.این تنها رد پای کشف قاتل زن جوان بود بنابراین بار دیگر ناصر تحت بازجویی قرار گرفت.

این بار ناصر به اتهام قتل بازداشت شد. از سوی دیگر با توجه به اینکه وی در زمان قتل یاسمین در محل کارش حضور نداشته و با کارت بانکی مقتول از حساب وی برداشت کرده بود دلایلی علیه او به تیم تحقیق داد که نشان می داد او متهم به قتل یاسمین است.

ناصر درحالی که با قرار وثیقه آزاد بود هفته گذشته در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محسن زالی پای میز محاکمه ایستاد.در ابتدای جلسه همسر یاسمین به وکالت از تنها دخترش خواستار قصاص شد. متهم گفت: هیچ دلیلی برای کشتن همکارم نداشتم. قسم می خورم من یاسمین را نکشته‌ام  و  بی گناه هستم...

در پایان جلسه قضات وارد شور شده تا حکم شان را صادر کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.