از وقتی که بلبشوی آب در جنوب کشور بپا شده و در بقیه جاها، «آب» حکم کیمیا شده و به دنبالش، جدول خاموشی‌های برق هم منتشر شده و حتی مثل تلگرام، سرنوشت آب و برق عجین با فیلتر شده و بدتر اینکه هیچ فیلترشکن درست و درمانی هم برایشان اعلام نشده، مدام نگران بودم که مصیبت فوق را چطور می‌شود به ناف دشمنان خارجی بست و کاسه کوزه‌ها را برسرشان شکست! مثلا چطور می‌شود تشنگی یک خرمشهری را به توطئه استکبار و ایادیش ربط داد؟!

اما...خدارو صد هزار مرتیه شکر که این داستان هم ختم به خیر شد و با شنیدنش قند تو دلم آب شد. بله، جریان هم از این قرار است که خوشبختانه مسبب اصلی اوضاع وخیم آب و برق پیدا شد؛ یا بهتر بگوییم، دست دزدانی به نام «دزدان ابر» که ابر را رو هوا می‌زدند؛ بشدت رو شد.

بگذارید موضوع را کمی بازتر کنیم: ببینید ؛ به استثنای یکی دو مورد ترقه بازی؛ معمولا دشمنان جرات ندارند به خاک‌مان تجاوز کنند چون ما در خارج از کشور با آنها می‌جنگیم و به این شکل امنیت را در داخل برقرار می‌کنیم. (توضیح: هر چند کمی عجیب به نظر می‌رسد است که مثلا برای مبارزه با سوسک‌های خانه‌مان برویم خانه همسایه را امشی بزنیم ولی قبول بفرمایید شدنی است!)

اما دشمنان مدام در حال تغییر استراتژی هستند و این بار بجای تعرض به خاک به هوای‌مان یا بهتر بگوییم به ابرهای‌مان تجاوز کردند. حال این سوال پیش می‌آید که چرا برای مبارزه با «ابر دزدی» و تجاوز به ابرهای‌مان به خارج از کشور نمی‌رویم و در آنجا با دشمنان نمی‌جنگیم تا کار به دزدی و تعرض ابرهای داخل مرزهای‌مان نکشد؟

پاسخش این است: البته ابر هم برای ما مقوله مهمی است اما مثل خاک؛ جایگاه ناموس را ندارد! اصولا این دسته از تجاوزات به جز خشکی و تشنگی تاثیر دیگری ندارند و بنابراین هر گونه تلاشی هم برای دفع و رفع آنها حکم آفتابه خرج لحیم را دارند!

راستی یک سوال؟ قرار بود از انرژی هسته‌ای فقط و فقط و فقط استفاده صلح‌آمیز کنیم یعنی به اندازه E=MC۲ از آن انرژی برق استخراج کنیم و بزنیم به زخم زندگی مان؛ نه اینکه خودش را تبدیل به یک زخم کنیم. اگر این سوال؛ پاسخش برای کسی از مسئولین اهمیت دارد و زحمتی ندارد لطفا بگوید چرا از این انرژی هسته‌ای با اینهمه خرج و تحمیل تحریم و تحمل تورم و کلی داد و بیداد و.. باز چیزی از تهش درنیامد؟ ظاهرا حق مسلم ما  از انرژی هسته ای تولید انرژی برق بود! البته تاکید ‌می کنیم: ظاهرا .... اصلا به ما چه؟! فقط خواهشا خاموشی های پنج شنبه شب ها را کمی بیشتر کنید چرایش هم به خودمان مربوط است و کاملا شخصی است!

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.