سی ان بی سی گزارش داد، بانک آمریکا (Bank of America) هشدار داد که اگر واشنگتن به اقدامات خود برای قطع صادرات نفت ایران ادامه بدهد قیمت نفت به بیش از ۱۲۰ دلار در هر بشکه می رسد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا برای به زانو درآوردن ایران و همراه کردن تهران با خواسته های کاخ سفید، در تلاش است که تا آبان ماه صادرات نفت ایران را به صفر برساند.

بر اساس این گزارش برخی تحلیلگران تردید دارند ایالات متحده بتواند صادرات نفت ایران را که اکنون ۲.۴ میلیون بشکه در روز است، حتی به نصف برساند، اما از سویی رایزنی‌های مقامات آمریکا با سران دیگر کشورها برای توقف خرید نفت از ایران باعث شده است که برخی از تحلیلگران نیز این امر را محتمل بدانند.

در بخش دیگری از هشدار بانک آمریکا به تحریم های قبلی ایران در حوزه نفت که موجب شده بود صادرات نفت ایران به نصف کاهش بیابد اشاره شده و آمده است: در آن زمان برخی دلایل همچون کاهش تقاضا برای خرید، ورود نفت لیبی به بازارها و افزایش تولید نفت شیل آمریکا موجب شده بود تا کاهش به وجود آمده در بازار نفت به دلیل کاهش صادرات نفت ایران جبران شود اما در شرایط فعلی و به دلایلی همچون مشکلات ونزوئلا در صادرات نفت و همچنین بحران لیبی، امکان جبران کاهش میزان نفت در بازارهای جهانی بسیار مشکل است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.