ان کی نیوز گزارش داد، یک فروند هواپیمای باری c۱۳۰J-۳۰ صبح امروز در ساعت ۴:۱۳ بامداد فرودگاه بین المللی سوسان در کره شمالی را ترک کرد. نکته جالب مشخص نبودن هدف این پرواز است که هیچ  یک از رسانه‌ها تا کنون علت آن را نمی‌دانند.

این یکی از دو پروازی است که کاربران تصویری از آن در اینستاگرام منتشر کرده‌اند. دومین پرواز SAM۶۷۴ در ساعت ۱۶:۰۰ به مقصد توکیو است که یک فروند بوئینگ ۷۵۷ نیروی هوایی آمریکا تیم مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا را برای مذاکرات سه جانبه به ژاپن انتقال خواهد داد.

پرواز غیرعادی این هواپیما در ساعت ۴:۱۳ دقیقه به این معنی است که این هواپیما احتمالا بدون هیچ مسافری و یا تخلیه یا بارگیری پیونگ یانگ را ترک کرده است.

زمان این پرواز همچنین به این معناست که بعید است برای پشتیبانی از سفر پامپئو (تامین خودرهای تشریفاتی) به پیونگ یانگ رفته باشد، زیرا سفر وزیر خارجه آمریکا ۱۲ ساعت بیشتر در روز شنبه ادامه یافت.

هیتر نوئرت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پس از سفر پامپئو به کره شمالی در سخنانی تاکید کرد: مایک پامپئو وزیر خارجه ایالات متحده برای خلع سلاح کامل هسته ای کره شمالی کاملا قاطع است.

این در شرایطی است که پامپئو روز جمعه برای گفتگو با مقام های ارشد کره شمالی وارد پیونگ یانگ شده است و قرار است امروز شنبه به رایزنی های خود ادامه دهد.

نوئرت در جمع خبرنگاران گفت: هیچ چیزی فراتر از این واقعیت وجود ندارد که ایالات متحده قصد همکاری برای خلع سلاح هسته ای کامل شبه جزیره کره را دارد.

نوئرت در ادامه افزود: سیاست ها ما در قبال کره شمالی تغییر نکرده است. پامپئو به دنبال عملی کردن تعهدات رهبران دو آمریکا و کره شمالی در نشست سنگاپور است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.