وزارت امورخارجه آمریکا با انتشار اطلاعیه‌ای که روی وب سایت این وزارتخانه قرار گرفته است، از سفر فرانک فانون، دستیار وزیر امورخارجه آمریکا در امور انرژی به جده خبر داد و اعلام کرد که در جریان این سفر، وی سیاست دولت کشورش درباره ایران را به سعودی‌ها منتقل خواهد کرد.

در این اطلاعیه آمده است: فرانک فانون در جده به یک هیئت آمریکایی به سرپرستی برایان هوک، رئیس دفتر برنامه‌ریزی سیاسی وزارت امورخارجه خواهد پیوست تا سیاست‌های دولت در قبال ایران را که مبتنی بر رسیدگی به تمام تهدیدها و فعالیت‌های ایران  است، تشریح کند.

بنابر اعلام وزارت امورخارجه آمریکا، فانون همچنین به بروکسل، کرواسی و بلژیک سفر خواهد کرد.

 دولت آمریکا پس از خروج از برجام و در ادامه سیاست‌های خصمانه واشنگتن علیه کشورمان در تلاش است خریداران بزرگ نفت ایران را متقاعد کند که واردات نفت خام از ایران را متوقف کند. در همین راستا، واشنگتن قصد دارد با همکاری کشورهای تولید کننده نفت، شامل عربستان کاهش تولید نفت در بازارهای جهانی را درصورت موفقیت به کاهش صادرات نفت کشورمان جبران کند.

حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران در سفر به سوئیس هشدار داد: اصلا معنی ندارد که نفت ایران صادر نشود و آن وقت نفت منطقه صادر شود. نفت ایران صادر نشود، نفت کل منطقه صادر نمی‌شود. اگر شما می‌توانید، این کار را انجام دهید تا نتیجه آن را ببینید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.