عملیات تقسیم و اختصاص سهام عدالت مشمولان فوت شده تا سال ۹۵ به وراث قانونی این مشمولان از امروز ۱۶ تیرماه آغاز شد.

در این مرحله کلیه ورثه قانونی اشخاص متوفی با در اختیار داشتن اصل گواهی حصر وراثت و کارت ملی خود می‌بایستی به دفاتر منتخب پیشخوان دولت که اسامی این دفاتر منتخب در سایت اطلاع رسانی سهام عدالت به نشانی www.samanese.ir منتشر شده است مراجعه کنند و تقاضای تقسیم سهام عدالت شخص متوفی را بین تمامی وراث یا یکی از ورثه تکمیل و امضا کنند تا سهام عدالت فرد متوفی  به آنان اختصاص داده شود.

در این مرحله تنها وراثی که تمامی آنان در قید حیات هستند از امکان تقسیم و اختصاص سهام عدالت برخوردارند و حضور کلیه وراث قانونی یا وکلای قانونی آنان و یا ولی و قیم شخص وارث در دفاتر منتخب پیشخوان دولت الزامی است.

اسناد و مدارک مورد نیاز که می‌بایستی همراه ورثه بوده و به دفاتر پیشخوان ارائه شود و سایر جزئیات لازم از طریق اطلاعیه‌های سازمان خصوصی سازی و از طریق سامانه اینترنتی به  نشانی فوق اطلاع رسانی می‌شود.

کلیه افراد مراجعه کننده به دفاتر منتخب پیشخوان همچنین می‌بایستی با همراه خود یک شماره شبای بانکی مربوط به حساب بانکی معتبر خود را داشته باشند تا پس از اعلام آن به سامانه سهام عدالت از طریق این دفاتر پیشخوان، امکان برخورداری از سود سهام عدالت از طریق واریز این سود به شماره شبا بانکی آنان فراهم شود.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.