محمدپرهام‌فر با بیان اینکه فعلا بانک مرکزی برنامه ای برای قطع ارز مسافری ندارد، گفت: در حال حاضر برای مبادی زمینی سقف ارز همراه مسافر برای خروج، ۲ هزار یورو است و برای مبادی هوایی ۵ هزار یورو در نظر گرفته شده است و بیشتر از این رقم اگر اظهارنشود قاچاق محسوب می‌شود.

مدیرکل حوزه ارز ستاد مبارزه با قاچاق کالا افزود: در موارد خاص مانند مقاصد درمانی یا دانشجویی، با ارائه اعلامیه بانک مرکزی یا سندی که نشان دهد ارز منشاء بانکی دارد، مسافر می تواند بیشتر از این مقدار را با خود از کشور خارج کند.

وی در باره ورود و خروج طلا از کشور هم گفت : درحال حاضر هر مسافر حق دارد ۱۵۰ گرم انواع مصنوعات را همراه داشته باشد اما بیشتر ازآن محدودیت دارد.

پرهام فر درباره خروج طلا نیز گفت: برای خروج مصنوعات همراه مسافر محدودیتی در نظر گرفته نشده است به شرط انکه این طلا به صورت شمش یا طلای آب شده نباشد. زیرا خارج کردن هرنوع شمش یا طلای آب شده به هر میزان ممنوع است.

مدیرکل حوزه ارز ستاد مبارزه با قاچاق کالا در خصوص خروج مصنوعات طلا در حجم بالا نیز گفت: برای خروج این مصنوعات به همراه مسافر حتی بصورت چمدانی محدودیتی وجود ندارد اما افراد باید پس از خروج مصنوع، ارز حاصل از فروش آن یا معادل شمش و طلای آب شده را به کشور بازگرداند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.