سید جلال ملکی سخنگوی آتش نشانی با اشاره به اینکه ساعت ۱۲:۳۲ ظهر امروز شنبه یک مورد حادثه سقوط در چاه در منطقه سعادت آباد خیابان علامه شمالی به سامانه ۱۲۵ آتش نشانی تهران گزارش شده است، گفت: بعد از گزارش این حادثه ماموران گروه نجات شماره ۳ آتش نشانی بلافاصله با تجهیزات مورد نیاز به محل حادثه اعزام شدند.

وی ضمن تشریح جزئیات محل حادثه افزود: محل وقوع این حادثه یک مجتمع مسکونی بود که در بخش حیاط آن یک حلقه چاه آب به عمق حدود ۶۰ متر وجود داشت. کارگر تبعه افغانستانی حدودا ۳۰ ساله‌ای که برای تعمیر پمپ و تجهیزات چاه و تعویض لوله‌های آن به داخل آن رفته، به دلیل جدا شدن از طناب نگهدارنده و اتصالات مهار کننده به انتهای چاه سقوط کرده بود.

ملکی با بیان اینکه در داخل این چاه مقدار زیادی آب به ارتفاع بیش از ۱۰ متر وجود داشت، اظهار کرد: این کارگر داخل آب سقوط کرده و در آن گرفتار شده بود. با توجه به شرایط سخت موجود، نجاتگر آتش نشانی به داخل چاه اعزام شد و عملیات را آغاز کرد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی در ادامه اظهار کرد: بعد از خروج این کارگر از داخل آب و انتقال وی به سطح زمین، تحویل مأموران اورژانس شد اما متاسفانه این کارگر جان خودش را از دست داد.

ملکی با بیان اینکه ساعت ۱۵:۴۰ این عملیات نجات پایان یافته و محل ایمن سازی شده است تصریح کرد: از کارگران و مقنی‌هایی که در زمینه چاه فعالیت می‌کنند تقاضا داریم که قبل از آغاز فعالیت خود از سلامت تجهیزات مورد استفاده‌شان به ویژه طناب‌ها و تسمه‌های مهار کننده و انواع گره‌های لازم اطمینان حاصل کنند. همچنین اگر از موتور گیربکس برای پایین رفتن استفاده می‌کنند از سلامت آن اطمینان حاصل کنند.

وی افزود: کوچکترین پوسیدگی و خوردگی در طناب‌ها احتمال پاره شدن آنها را زیاد می‌کند و در جریان عملیات اخیر مهندس داوری مدیرعامل سازمان آتش نشانی نیز برای مشاهده روند عملیات در محل حضور داشتند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.