گوتیه تولموند، تاجر فرانسوی قصد دارد که به مدت ۴۰ روز در یکی از جزایر بدون سکنه اندونزی زندگی کند و شرکتش را از طریق تلفن‌های ماهواره‌ای و کامپیوترهایی اداره کند که با نیروی خورشید و باد کار می‌کنند.

تولموند که در کودکی عاشق رمان‌های ژول ورن و سفرهای جهانگرد معروف ژاک-ایو کوستو بود، همیشه رویای ماجراجویی در یک بهشت استوایی را داشت. قطعاً او تنها فرد در دنیا نیست که چنین رویایی دارد، ولی در دیگران شاید چنین تجربه‌ای را استراحت و تعطیلاتی از زندگی روزمره و شغل خود بدانند، در حالیکه تولموند قصد دارد روزی ۸ ساعت تمام کار کند و از ۱۰ هزار کیلومتر دورتر شرکتش را اداره کند.

 

این کارآفرین فرانسوی ۵۴ ساله که شرکت انتشاراتی در پاریس دارد، قرار است در روز هشتم اکتبر عازم این سفر شود و ۴۰ روز در یک جزیره ۷۰۰ در ۵۰۰ متری در جایی در اندونزی زندگی کند و فقط از طریق اینترنت و تلفن ماهواره ای با دنیا ارتباط برقرار کند. او بخاطر دلایل ایمنی، تصمیم گرفته که مکان دقیق خانه موقتی‌اش را فاش نکند. ولی چرا باید کسی به خودش زحمت زندگی و کار در جزیره ای دورافتاده و کیلومترها دورتر از وطنش را بدهد؟ او می‌گوید این فرصت بسیار خوبی است تا به دنیا نشان بدهیم که فناوری مدرن و انرژی خورشیدی چطور امکان زندگی متفاوت و کار از مسافت‌های بسیار دور را به ما می‌دهد بدون آن که یک ثانیه از زمان باارزشمندمان را از دست بدهیم.

 

وسایل و ابزارهایی که او با خودش می‌برد شامل دو پانل خورشیدی، یک کامپیوتر و یک تبلت، یک دوربین دیجیتال اچ دی و دو چادر می‌شود که یکی از این چادرها برای خودش و دیگری برای محافظت از لوازم الکترونیکی از رطوبت است. برای خورد و خوراک هم قرار است او ماهی بگیرد، شکار کند و هر روز غذایش را خودش درست کند.تولموند می‌گوید این تجربه ۴۰ روزه به او اجازه می‌دهد که رویای کودکی‌اش را تحقق ببخشد و تبدیل به یک رابینسون کروزوی واقعی شود و در عین حال، روش کاری جدیدی را امتحان کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.