با شروع تحقیقات پرونده در اختیار کارآگاهان پلیس فتا استان مازندران قرار گرفت و با بررسی‌های تخصصی و اطلاعاتی یک زن سابقه‌دار، در مهرشهر کرج شناسایی شد.

سرهنگ محمدنژاد - رئیس پلیس فتای مازندران- در تشریح این خبر گفت: در ادامه با تحقیقات بیشتر مشخص شد که علاوه‌بر شاکی پرونده، از افراد دیگری نیز با همین شیوه و شگرد سرقت شده‌است. به‌همین منظور با بررسی‌های تکمیلی و فنی مشخص‌شد که وجوه مورد نظر از حساب شاکی صرف خرید سکه در شهر تهران شده‌است.

با هماهنگی مرجع  قضایی مأمورین پلیس با دریافت نیابت قضایی اقدام به دستگیری این زن کردند.

متهم پس از سیر مراحل قضایی و انتظامی به پلیس فتای استان مازندران منتقل شد و در تحقیقات اولیه عنوان داشت با همدستی یک زندانی که به جرم قتل عمد در زندان درحال تحمل کیفر است اقدام به کلاهبرداری می‌کرد.

وی اعتراف کرد که بعد از برداشت از حساب افراد، مبالغ سرقتی را به کارت‌های عابر جعلی انتقال داده و سپس با مراجعه به طلافروشی‌های شهر‌های تهران و کرج اقدام به خرید سکه می‌کرد و بابت هر خرید نیز ۳ درصد به‌عنوان پورسانت از متهم دریافت می‌کرد.

در ادامه رسیدگی به پرونده مرد زندانی نیز شناسایی شد . وی در بازجویی‌ها اعتراف کرد که با شگرد مختلفی از جمله تماس و ارسال پیامک مبنی‌بر برنده شدن در  برنامه رادیویی با مردم تماس می‌گرفتند و ابتدا شماره کارت مالباختگان را دریافت و پس از مدتی به بهانه واریز وجه به حسابشان و دریافت موجودی، آنها را پشت دستگاه خودپرداز کشانده و با ترفندی خاص رمز اینترنتی حساب‌شان را فعال و یا با فریب، وجوه را از حسابشان سرقت می‌کردند.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.