محمدجواد ابطحی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص تجمع معلمان حق‌التدریس در مقابل مجلس شورای اسلامی و خواسته‌های آنان، اظهار کرد: خواسته اصلی معلمان حق‌التدریسی جذب حداکثری و استخدام فوری است. از طرفی طبق برآورد نیاز آموزش و پرورش و با توجه به منابع مالی این امکان وجود ندارد که تمام معلمان حق‌التدریسی استخدام شوند.

وی افزود: اکثر معلمان حق‌التدریسی زن هستند در حالی که آموزش و پرورش بیشتر نیاز به معلم مرد دارد و در رشته‌های فنی نیاز به معلمان مرد بیشتر احساس می‌شود.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: کارگروه کمیسیون آموزش طرحی را آماده کرد که بر مبنای آن معلمان حق‌التدریسی پیش‌دبستانی، بهداشت و تربیت بدنی که شرایط تبصره ۱۰ ماده ۱۷ سال ۹۵ را دارند جذب شوند و در دانشگاه فرهنگیان دوره ببینند و بعد از آزمون استخدام شوند.

ابطحی ادامه داد: آموزش یاران نهضت سواد آموزی که از سال ۱۳۹۲ تاکنون به طور مستمر تدریس داشته‌اند و حدود ۱۹ هزار نفر می‌شوند بعد از امتحان داخلی آموزش و پرورش به دانشگاه فرهنگیان معرفی می‌شوند که در صورت موفقیت در این دانشگاه تا پایان برنامه ششم توسعه استخدام می‌شوند.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: معلمان حق‌التدریسی به دلیل حقوق پایین خواهان استخدام رسمی هستند. با توجه به نیازی که آموزش و پرورش دارد و حداقل نیازش در مهر ۹۷ که حدود ۶۷ هزار نفر است پیش‌بینی می‌کنیم تعداد قابل توجهی از معلمان حق‌التدریسی جذب شوند. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.