miami herald گزارش داد،  شرکت هواپیمایی هلندی KLM چند ساعت پیش با انتشار بیانیه ای در وب سایت رسمی خود اعلام کرد که قصد دارد از این پس پرواز میان دو شهر آمستردام – تهران را تحت تاثیر خروج آمریکا از توافق هسته‌ای برجام و نداشتن صرفه اقتصادی برای این شرکت لغو و متوقف کند.

این ایرلاین هلندی عنوان کرده است که آخرین پرواز این خط در تاریخ ۲۲ سپتامبر ( ۳۱ شهریور) و برگشت آن نیز ۲۳ سپتامبر (اول مهر) صورت خواهد گرفت و از آن پس دیگر پروازی بین این دو شهر از سوی هواپیمایی KLM انجام نمی گیرد.

این هواپیمایی در سال ۲۰۱۳ میلادی تحت تاثیر مشکلات اقتصادی پروازهای مستقیم خود به تهران را لغو کرد تا زمانی که در سال ۲۰۱۶ میلادی توافق هسته ای برجام صورت گرفت و این ایرلاین بار دیگر آغاز پروازهای مستقیم میان آمستردام – تهران را از سر گرفت.

به نظر می رسد که یکی از دلایل این تصمیم اخراج بی دلیل دو کارمند سفارت ایران در هلند بود که به دنبال آن  وزارت امورخارجه ایران در واکنش به آن سفیر هلند در تهران را احضار کرد.

طبق این بیانیه، شرکت KLM که این تصمیم را بنا به دلایل اقتصادی اتخاذ کرده است، برای آن دسته از مسافرانی که از این ایرلاین بلیط تهیه کرده بودند، یا پروازی جایگزین ارائه می دهد و یا هزینه بلیط آنها را باز پس خواهد داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.