روسیه امروز گزارش داد،  ۳ کشور آمریکا، ژاپن و کره جنوبی به کره شمالی پیشنهاد کرده اند در صورت خلع سلاح کامل اتمی کره شمالی، حکومت این کشور حفظ خواهد شد.

، وزیر خارجه ژاپن اعلام کرد که توکیو، واشنگتن و سئول آمادگی دارند بقای رژیم فعلی در کره شمالی را تضمین کنند به شرط اینکه کره شمالی به صورت کامل و نهایی خلع سلاح اتمی شود.

وزیر خارجه ژاپن در نشست خبری مشترک با همتایان آمریکایی و کره جنوبی خود در توکیو افزود: "امروز آمادگی کامل خود را برای اینکه به کره شمالی تضمین بقای رژیم اش را بدهیم اعلام کردیم. این موضوع نیازمند خلع سلاح اتمی کره شمالی به صورت کامل و با تصمیم غیرقابل بازگشت است".

وی ادامه داد: "ژاپن، آمریکا و کره جنوبی به خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره متعهد هستند".

وزیر خارجه ژاپن تاکید کرد: "امروز توانستیم پایبندی خود را به ادامه همکاری سه جانبه برای تحقق هدف مشترک ما یعنی نابودی کامل و قابل تحقیق و غیرقابل بازگشت همه انواع سلاح کشتار جمعی و موشک ها در هر بردی است.

ما همچنین راه های همکاری برای تشویق کره شمالی برای در پیش گرفتن اجرای قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد  را بررسی کردیم".

 

وزیر خارجه آمریکا هم در این نشست خبری گفت: "تحریم ها علیه کره شمالی تا زمان تکمیل خلع سلاح اتمی این کشور ادامه می یابد".

او تاکید کرد که در سفر به کره شمالی مقامات این کشور متعهد به تکمیل خلع سلاح اتمی و نابودی مراکز موشکی خود تاکید کردند.

در مقابل، مقامات کره شمالی گفته اند مذاکرات با آمریکا ناامید کننده و تاسف آور بوده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.