«هزارپا» جدیدترین ساخته سینمایی داودی که پیش از این فیلم‌های کمدی و پرفروش «نان، عشق و موتور ۱۰۰۰»، «سفر جادویی» و «جیب برها به بهشت نمی‌روند» را ساخته بود از روز چهارشنبه در سینماهای ایران اکران شد. هنوز ساختار مشخص و شفافی برای بررسی میزان فروش فیلم‌ها وجود ندارد اما اگر به صحبت‌های تهیه‌کننده و سینمادارها اعتماد کنیم، باید بپذیریم که «هزارپا» در سه روز اول اکرانش توانسته یک میلیارد و ششصد میلیون تومان بفروشد و رکورد فروش افتتاحیه را که پیش از این در اختیار «نهنگ عنبر۲» بود، جابجا کند. 

رقبای هزارپا

«نهنگ عنبر۲» ساخته سامان مقدم در سه روز اول اکرانش یک میلیارد و سیصد میلیون تومان فروخته بود و در سال ۹۶ با فروش ۲۱ میلیاردی، لقب پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران و طبیعتا سال را از آن خود کرد.

بعد از «نهنگ عنبر۲» فیلم «آینه بغل» به کارگردانی منوچهر هادی و بازی محمدرضا گلزار و جواد عزتی در سه روز ابتدایی اکران به فروش یک میلیارد و ۱۵۰ میلیونی رسید و رکورد فروش افتتاحیه که پیش از این در اختیار فیلم‌های «فروشنده» و «ساعت ۵ عصر» بود را به خودش اختصاص دهد.

«شهرموش‌ها ۲» که در سال ۹۳ با فروش ۱۲ میلیارد و پانصد میلیون تومان، پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران شد، مجموع فروش‌اش در تهران و در هفته اول به ۷۰۰ میلیون تومان رسید.

البته همیشه افتتاحیه قوی یا ضعیف تضمینی برای فروش بالا یا پایین نیست. مصادره ساخته مهران احمدی و با بازی رضا عطاران که تا امروز با فروش ۱۵ میلیارد و نیمی، پرفروش‌ترین اثر سال ۹۷ است در ۴ روز اول اکرانش تنها پانصد و هشتاد میلیون تومان فروخت.

اما آنچه مشخص است این است که با پایان یافتن بازی‌های جام جهانی و دیده شدن بیشتر فیلم‌های در حال اکران، فروش «هزارپا» بیشتر خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.