در استقلال اتفاقاتی رخ می‌دهد که اگر جلویش را نگیرند بی‌شک در آینده‌ای نه چندان دور این باشگاه را با مشکلات عدیده مواجه خواهد کرد. اینکه بدون تایید کادرپزشکی بازیکن جذب می‌شود تنها می‌تواند یک معنی و مفهوم برای آنهایی که اهل فن هستند داشته باشد. اینکه بازیکن در خفا با استقلال قرارداد منعقد می‌کند، از نگاه آنها که می‌دانند وقتی این مخفی‌کاری‌ها می‌شود چه برنامه‌ای پشت پرده است و سودجو‌ها به دنبال چه برنامه‌هایی هستند. در مواجهه با استقلال نباید این گونه پنهان‌کار بود.

باشگاه استقلال باشگاه بزرگی است که به قول معروف اگر در آن آب بخوری صدایش هم به همه جا می‌رسد حال چه رسد به اینکه فردی بخواهد برای خوش خوشان خودش بازیکنی را به خدمت بگیرد که از نظر پزشکی مشکل داشته است. موضوع به حدی حاد و غیر قابل تحمل بوده که مدتی است کادر پزشکی باشگاه استقلال که یکی از ارکان مهم این باشگاه محسوب می‌شود به تمرین‌های این تیم نمی‌روند. این امتناع برای استقلال دو مصیبت را به همراه خواهد داشت. اول اینکه ممکن است بازیکنی در تمرین مصدوم شود و کسی نباشد که آن را تر و خشک کند و به مصدومیتش برسد و در ثانی این قهرها ممکن است به فصل کشیده شود و آنگاه شکاف‌ها میان اعضای تاثیرگذار این باشگاه را به نقطه اوج برساند و در نتیجه شاهد صدمات بیشتری به بدنه باشگاه باشیم. در استقلال باید شفاف برخورد شود که ظاهرا برخی تازه به دوران رسیده‌ها به این مهم قایل نیستند و برای حرف منتقدان هم تره خرد نمی‌کنند. اینکه چرا استقلال به چنین روزی دچار شده که بدون اجازه کادر پزشکی‌اش بازیکن جذب می‌کند، باید از مسوولان این باشگاه پرسید.

 البته باید از سیدرضا افتخاری، مدیر عامل باشگاه استقلال سوال کرد که چرا و به چه دلیل به برخی اجازه می‌دهد خلاف جهت آب شنا کنند و بازیکنی را به خدمت بگیرند که اساسا با مشکلات پزشکی مواجه بوده است. آقای افتخاری شما در مقابل اتفاقاتی که در داخل باشگاه استقلال رخ می‌هد مسوول هستید و نباید در مواجهه با آن مستاصل و بی‌توجه باشید.

 استقلال باشگاهی است که مدیریت در آن به یک مو بند است و هیچ چیزی جز بی‌تفاوتی و پنهان کاری نمی‌تواند موجبات حذف یک مدیر و همکارانش را در این باشگاه فراهم کند. به قول معروف به یک چشم برهم زدن استقلال دگرگون می‌شود و ای کاش این دگرگونی‌ها زمانی رخ دهد که یک مدیر اینگونه به واسطه بی‌توجهی‌هایش به آنچه در مجموعه‌اش می‌گذرد، زیر سوال نرفته باشد.

 افتخاری برای حل این مساله البته می‌تواند راه‌حل بسیار مناسبی را در پیش بگیرد و تعارف را با یارگیران باشگاه استقلال کنار بگذارد. این یارگیران همان‌هایی هستند که در دو فصل اخیر هم به سبب ناواردی و ناآشنایی خود با این مقوله مهم به استقلال لطمه‌های بسیاری زدند. باید این افراد را از باشگاه استقلال دورکرد و افتخاری اگر می‌خواهد در این باشگاه تداوم داشته باشد باید افرادی را در مجموعه‌اش به کار بگیرد که فوت و فن یارگیری و مذاکره با باشگاه را بلد باشند.

 استقلال جای تعارف کردن نیست و آن شخصی که از این فضا بیشتری لطمه را در آینده خواهد خورد، خود افتخاری خواهد بود. استقلال به مسوولانی مسوول‌تر و افرادی واردتر و لایق‌تر نیازمند است تا اینگونه نباشد که صدای پزشک و هوادار را در حالی که هنوز فصل شروع نشده درآورند و برای باشگاه حاشیه درست کنند. استقلال با این حاشیه‌ها حتما در طول فصل مشکلات بیشتری هم خواهد داشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.