غلامرضا انصاری درباره ادعای رسول منتجب نیا نسبت به معاملات پشت پرده الیاس حضرتی و احزاب تندرو اصلاح طلب در حوزه مدیریت شهری و تشکیل ستاد تقسیم غنائم و مافیای دلّالی پُست‌ها گفت: بعضی رفتارها دور از شأن اخلاق اسلامی و اعتقاد به اصلاح طلبی است. 

وی افزود: زمانی ادعا این بود که تمام کرسی های هیأت تدوین کننده لیست انتخابات شورای شهر پنجم در اختیار حزب اتحاد ملت است، بنده ازمؤسسین حزب اتحاد ملت و عضو شورای مرکزی این حزب هستم، اگر حزب اتحاد ملت نفوذ داشت باید در لیست نهائی قرار می گرفتم اما با وجودی که طبق شاخص های تعریف شده و اعتراف بسیاری از دوستان تصمیم ساز و تصمیم گیر در آن هیأت جزءبالاترین امتیاز هادر بین نامزدهای اصلاح طلب قرارداشتم اما حذف شدم. براساس تعهد اخلاقی نیز نخستین کسی بودم که به نفع لیست نهایی اصلاح طلبان اعلام انصراف کردم و تمام توانم را به کار گرفتم تا تمام نامزدهای درون لیست رأی بیاورند.وهیج گونه سهم طلبى ننمودیم.

عضو حزب اتحاد ملت ایران اظهار کرد: بعد از استعفای آقای نجفی، بنا به اظهارات منتشره اعضای شورای شهر برنامه آقای سیدمحمود حسینی از همه نامزدهای مستعد قرار گرفتن در جایگاه شهردار تهران جامع تر بود، سوابقی کاری او نیز همطراز سایر نامزدها و حتی در مولفه هایی بالاتر بود، اگر قرار به اعمال نفوذ حزب اتحاد ملت بود او باید شهردار می شد اما آقای افشانی رأی ۱۸ نفر از اعضای شورای شهر را به دست آورد در حالیکه اعضای حزب اعتماد ملی در شورا ۳ رأی داشتند.

وی ادامه داد: ما به نامزدهای قرار گرفته در لیست امید اعتماد کردیم بنابراین دور از انصاف و اخلاق است که وقتی کسی منافع شخصی اش به خطر می افتد کل جریان سیاسی اصلاحات را زیر سئوال ببرد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب اظهار کرد: وجود اختلاف نظر در هر حزبی طبیعی است، معتقدم دو طیف حاضر در حزب اعتمادملی حرف های درون مجموعه را به فضای عمومی نکشانند بلکه آقای منتجب نیا و دوستان اکثریت آن حزب مسائل بین خود را با شخیوخیت دبیرکل و اعضای شورای مرکزی حزب اعتمادملی وبزرگان اصلاح طلب حل کنند. طرح چنین مباحثی دور از اخلاق و حتی توهین به شخص خود ایشان و حزب متبوع اش است چون حزبی که مدعی داشتن پایگاه اجتماعی در سراسر کشور است، طرح این ادعا که چند عضوش با حزب دیگر سمپاتی دارند کارشایسته ای نیست.

وی درباره این موضع منتجب نیا که گفته در صورت لزوم نام افراد را همراه با پرونده فساد مالی و اخلاقی آنها به‌اطّلاع عموم خواهد رساند، گفت: یکی از ویژگی های اصلاح طلبی صداقت، سلامت ،پاک دستى و درست کاری است. اگر چنین فردی در مجموعه اصلاح طلبان وجود دارد، آقای منتجب نیا باید اسناد مربوطه را به متولیان انتظامى و قضایی بدهد تا به طور جدی با فرد یا افراد متخلف برخورد شود.

انصاری تأکید کرد: با توجه به آنکه همه نهادهای نظارتی دقت لازم را نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی و تشکل های رسمی دارند اگر چنین افرادی در جریان اصلاحات بودند ۱۰ ها بار برخورد با آنها صورت می گرفت. ضمن آنکه ما اصلاح طلبان اعتقاد راسخ و جدی داریم که متخلف در هر سطحی باید به سزای اعمالش برسد و اگر این فرد در حوزه اصلاح طلبی باشد باید با او شدیدتر از بقیه خودمان برخوردوطردنمائیم.

وی با بیان اینکه اقبال عمومی به اصلاح طلبی براساس صداقت و سلامت مالى واخلاقى انجام می شود، افزود: شاخص اصلاح طلب آقای خاتمی است که بعد از ۸ سال ریاست جمهوری در یک آپارتمان معمولی شخصى زندگی می کند. پس وقتی به یک جریان التزام و اعتقاد داریم باید این را به طور عملی نشان دهیم اما اگر چنین اعتقادی وجود ندارد دلیلی به پرداخت هزینه نیست.

عضو حزب اتحاد ملت بیان کرد: اگر عناصری در جریان اصلاح طلب زدوبند می کنند، اسم آنها باید افشا شود چون مردم چنین کارهایی را از هیچ کس اعم از اصولگرا و اصلاح طلب نمی پذیرند.

وی با یادآوری تخلفات مالی دولت نهم و دهم و دوران شهرداری قالیباف و احمدی نژاد گفت: وقتی گمنام ترین چهره های سیاسی در انتخابات شورای شهر پنجم و مجلس دهم مورد اعتماد مردم قرار گرفتند به خاطر شاخص های اصلاح طلبی بود، اگر روزی این شاخص ها مورد خلل واقع شوند، افکارعمومی به شدت از اقبال به نامزدهای جریان اصلاحات برمی گردد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تأکید کرد: مطمئنم جریان اصلاحات چون معتقد به شفاف سازی و فضای باز رسانه ای است، نقد را از خود شروع می کند و اجازه نمی دهد اتفاقی که در دولت های نهم و دهم و بین سال های ۸۲ تا ۹۶ در مدیریت شهری رخ داد تکرار شود.

وی ادامه داد: اولین کسانی که با فریاد و صدای بلند حرف شان را به گوش افکارعمومی می رسانند و تخلفات را از جانب هر کسی باشد افشا می کنند اصلاح طلبان خواهند بود چون اجازه نمی دهند عرصه اصلاح طلبی جولانگاه عناصر فرصت طلب و کسانی باشد که منافع شخصی را بر منافع جمعی ترجیح می دهند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.