شکی وجود ندارد که جام جهانی بهترین‌های فوتبال جهان را گرد هم می‌آورد رقابت‌های ۲۰۱۸ روسیه هم از این قائده مستثنی نبوده است. تیم‌های زیادی با شگفتی فراوان بسیار زود از دور رقابت‌ها خارج شدند. تیم‌هایی همچون آلمان و تمامی تیم‌های قاره آفریقا. در همین راستا بسیاری از بازیکنان در حد و قواره شهرتشان خودنمایی نکردند.

در اینجا جمعی از بدترین بازیکنان را نام خواهیم برد که برای حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به خوبی آماده نشده بودند.

شماره ۱: داوید دخه آ- اسپانیا

اسپانیا در نخستین بازی گروهی خود سه گل از پرتغال دریافت کرد و با نتیجه تساوی ۳ بر ۳ از کسب امتیاز کامل باز ماند. دروازه بان این تیم دخیا در این نتیجه بی تقصیر نبود.

شماره ۲: سامی خدیرا- آلمان

آلمان در این جام بدترین نمایش را از سال ۱۹۳۸ تا کنون ارائه داد. عملکرد هافبک این تیم خدیرا در شکست برابر مکزیک و کره جنوبی قابل قبول نبود و غیر قابل توضیح خوانده شد.

شماره ۳: مانوئل نویر- آلمان

هنگامی که عملکرد یک تیم قابل قبول نباشد مطمئنا بیش از یک بازیکن مقصر خواهد بود. نویر دروازه بان آلمان با نمایش ضعیف در برابر ضربات پنالتی و ناهماهنگی در جریان بازی با هم تیمی هایش نقطه ضعف تیم ژرمن‌ها به حساب می‌آمد.

شماره ۴: رافائل گریرو- پرتغال

بر خلاف نظر همگان که گریرو را تهدید برای حریفان می‌دانستند عملکرد بسیار ضعیف او در زمین بازی به آماده نبود این بازیکن گواهی می‌داد.

شماره ۵: رومان تورس- پاناما

به نظر می‌رسد تورس که زمانی قهرمان پاناما شناخته می‌شد از مسند قدرت به پایین کشیده شده باشد. پاناما بدون هیچ گل زده و بعد از شکست برابر انگلیس بلژیک و تونس به ضعیف‌ترین تیم جام بدل شد.

شماره ۶: توماس مولر- آلمان

آلمان‌ها که امتیاز دیدار آغازین گروه در برابر مکزیک را کسب شده می‌دانستند با شکست در این رقابت همگان را شگفت زده کردند. توماس مولر که تحت فشار روانی بسیاری قرار داشت نتوانست به تیمش کمک بسزایی بکند.

شماره ۷: ویلی کابایرو-آرژانتین

کابالرو دروازه بان آرژانتین با اشتباهات فراوان خود اعتراض تماشا چیان را بر انگیخت. عملکر ضعیف این بازیکن در کسب نتیجه ضعیف ۰-۳ برابر کرواسی بی تاثیر نبود.

شماره ۸: گزگوژ کریچوویاک- لهستان

لهستان نمایش بی برنامه و نا موزونی را ارائه داد که نقش کریچوویاک در این اجرای ضعیف بسیار پر رنگ بود.

شماره ۹: رادامل فالکائو- کلمبیا

کلمبیا با آرزو‌های فراوان پا به عرصه جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه گذاشت، اما در تقابل با انگلیس این آرزو‌ها به نوعی نقش بر آب شد. بازی ناامید کننده فالکائو و به ثمر رساندن تنها یک گل در مرحله گروهی نتیجه آرزو‌های بر باد رفته کلمبیا در این جام بود.

شماره ۱۰: ایگور اسمولنیکوف – روسیه

هیچ کس تصور نمی‌کرد که تیمم روسیه تا مرحله یک چهارم نهایی بالا بیاید، اما حتی با این نتیجه نمایش ضعیف اسمولنیکوف از نظر پنهان نماند. او در دیدرا مقابل اروگوئه در زمانی کوتاه دو کارت زرد دریافت کرد و تیمش را ده نفره کرد.

شماره ۱۱: مایکی باتشوآیی- بلژیک

در کنار لحظات دراماتیک جام موارد خنده داری نیز پیش می‌آید که باتشوآیی خالق یکی از بارزترین‌های آنهاست. او با شادی عجیب پس از گل تیمش موجبات خنده تماشاچیان را فراهم کرد.

شماره ۱۲: ژرومی بوآتنگ – آلمان

تیم آلمان بیشترین بازیکنان را در لیست بدترین‌ها دارد. بازی ضعیف بوآتنگ مدافع میانی تیم آلمان نتوانست به بقای این تیم در جام کمک کند.

شماره ۱۳: مسعود اوزیل- آلمان

دیگر آلمانی که در حد و اندازه‌های خود ظاهر نشد اوزیل بود. جدا از بازی ضعیف، وی با دیدار خود با رئیس جمهور ترکیه شائباتی در خصوص میزان وفاداریش به کشورش را به وجود آورد.

شماره ۱۴: خاویر ماسکرانو- آرژانتین

هرچند ماسکرانو و هم تیمی هایش تمام تلاششان را کردند، اما موفق نشدند در این جام کار خاصی را صورت بدهند. ماسکرانو در زمین سردرگم به نظر می‌رسید که این از ویژگی‌های این بازیکن بسیار به دور است. او در پایان جام کناره گیری خود از فوتبال را اعلام کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.