آلکساندر شولگین روز دوشنبه در مصاحبه با ایزوستیا ، افزایش اختیارات سازمان منع تسلیحات شیمیایی را غیر قانونی خواند و افزود: روسیه این تصمیم را نمی پذیرد و بر مخالفت با آن اصرار دارد. 

نماینده روسیه در سازمان منع تسلیحات شیمیایی در پاسخ به سوالی مبنی بر امکان خروج کشورش از این سازمان اظهار داشت: در حال ارزیابی نتایج کنفرانس اخیر کشورهای عضو سازمان منع تسلیحات شیمیایی هستیم و باید ببینیم اوضاع چگونه خواهد بود و چه پیشنهاداتی در این مورد ارائه خواهد شد. 

وی ادامه داد: تصمیم ما سنجیده و متوازن خواهد بود و منافع روسیه در آن درنظر گرفته می شود و فعلا قصد خروج از این سازمان را نداریم.

نماینده روسیه در سازمان منع تسلیحات شیمیایی خاطر نشان کرد که دو هفته دیگر رییس این سازمان تغییر می کند و «فرناندو آریاس» از اسپانیا مدیریت ان را برعهده می گیرد ، ما از این فرصت در نشست آتی سازمان استفاده خواهیم کرد تا مخالفت خود را با گسترش اختیارات آن اعلام کنیم.

اواخر ماه گذشته با پیشنهاد انگلیس، طرحی برای گسترش اختیارات سازمان منع تسلیحات شیمیایی ارایه و به تایید اعضای آن رسید که بر اساس آن این سازمان می تواند مسئولان حوادث شیمیایی را تعیین کند.

روسیه از این تصمیم انتقاد کرده و آن را فرصتی می داند تا کشورهای غربی برای اقدامات علیه کشورهای دیگر از جمله سوریه سوء استفاده و مقصران در حوادث شیمیایی را به دلخواه خود تعیین و مجازات کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.