در ادامه این مقاله که در میدل ایست آی منتشر شده آمده است: 

«هفته گذشته بعد از آنکه چند نماینده حزب محافظه‌کار با نادیده گرفتن ترزا می (نخست‌وزیر انگلیس) راهی پاریس شدند تا در نشست طراحی‌شده برای تغییر نظام در ایران شرکت کنند، دولت انگلیس متحمل ضربه‌ای ویران‌گر شد.» ترزا ویلرز، وزیر سابق کابینه انگلیس یکی از اعضای ارشد حزب محافظه‌کار بود که هفته گذشته به پاریس رفت تا به صحبت‌های رودی جولیانی، وکیل ترامپ و شهردار سابق نیویورک درباره دعوت به سرنگونی جمهوری اسلامی گوش بدهد. علاوه بر ویلرز، دو نماینده دیگر حزب محافظه‌کار و یک نماینده حزب کارگر هم در این نشست حاضر بودند. «این جلسه، سرپیچی مستقیم از سیاست دولت انگلیس محسوب می‌شد که به دنبال نجات توافق هسته‌ای برجام و دست‌نخورده نگاه داشتن آن است.»

این اقدام نماینده‌های محافظه‌کار پارلمان انگلیس، در واقع انعکاسی از روحیه مسلط بر این حزب است. «این موضوع از زمان بحث مجلس عوام درباره ایران از روز ۹ می هم آشکار بود.در آن جلسه، اکثریت نماینده‌های حزب محافظه‌کار با سیاست ترامپ در خروج از برجام همراهی کرده و سیاست دولت انگلیس در حفظ آن را مورد انتقاد قرار دادند. اکثریت نماینده‌هایی که در آن جلسه صحبت کردند (طبق محاسبه من ۱۹ نفر) مخالف برجام بودند و تنها ۵ نفر از آن حمایت کردند.» در تجمع پاریس افرادی چون مایکل فالون وزیر سابق دفاع ، استفان کرب وزیر سابق کار و امور بازنشستگان و نیز لیان دانکان اسمیت رهبر سابق حزب مخالف انگلیس حضور داشتند. بعد از برگزاری نشست سازمان مجاهدین خلق با نمایندگان انگلیسی که در آن جلسه شرکت کرده‌اند تماس برقرار کرده و از آنها سوالاتی پرسیده است. «از آنها پرسیدم چه کسی بابت حضور در کنفرانس مجاهدین خلق پول و مجوز داد؟ چرا اعضای دولت فعلی به عنوان یکی از کشورهای امضاکننده برجام دنبال براندازی نظام کشوری هستند که آن هم طرف این توافق به شمار می‌رود.

آیا سیاست دولت، براندازی نظام ایران است؟ آیا آنها واقعا فکر می‌کنند مجاهدین در داخل ایران از مشروعیت برخوردار است؟» هیچ‌کدام از شرکت‌کنندگان در نشست سازمان مجاهدین خلق به این سوال‌ها پاسخ نداده‌اند. دفتر متیو آفورد به جای پاسخ دادن به این سوالات خبرنگار میدل‌ایست‌آی را پشت خط نگاه داشته است. او می‌گوید از دفتر مرکزی حزب محافظه‌کار هم پرسیده که آیا به نمایندگان این حزب برای شرکت در نشست پاریس مجوز داده شده است و باز هم این سوال بی‌پاسخ مانده است.

بورن نوشته است: «حمایت از مجاهدین در میان حزب محافظه‌کار این حزب را شبیه حزبی کرده که عقلش را از دست داده است.» «در اینجا با سازمانی مواجه هستیم که سوابق اثبات‌شده‌ای از تروریسم در کارنامه‌اش دارد. با آنکه سازمان توسط تیم یک زوج به نام‌های مریم و مسعود رجوی تشکیل شده، آنها اعضا را به طلاق وادار می‌کنند.» بورن می نویسد: «دولت ترامپ در تلاش برای بی‌ثبات کردن ایران از طریق تحریم‌های اقتصادی است.

برخی ناظران براین باورند که رفتار واشنگتن به شدت شبیه به ساز و کار بی‌ثبات سازی سازمان "سی آی ای" است که در سال۱۹۵۳ میلادی به سرنگونی دولت محمد مصدق نخست وزیر وقت ایران منجر شد.» بورن با اشاره به ماهیت سازمان مجاهدین، فعالیت‌های آن‌ها و حمایت شدید عربستان از این ها، تلاش‌های سازمان مجاهدین را شبیه به اقدام‌های احمد چلبی دبیرکل وقت کنگره ملی عراق برشمرد که در زمان تهاجم به عراق در سال ۲۰۰۳ در مسند قدرت بود و با نفوذ خود در نومحافظه کاران آمریکا، موجب تشویق مقام‌های وقت آمریکا به تهاجم به کشورش به بهانه سرنگونی صدام حسین دیکتاتور وقت عراق شد.

نویسنده در خاتمه با اشاره به حضور جان بولتون مشاور امنیتی رئیس جمهور آمریکا در تجمع‌های گذشته سازمان مجاهدین نوشت: «جان بولتون از مدافعان یورش به عراق، اینک نیز مشاور امنیتی ترامپ شده است... ترامپ قصد دارد ایران را به سیاستمداران بدون مشروعیت دموکراتیک واگذار کند و این موردی است که اعضای حزب محافظه کار دولت انگلیس باید متوجه بوده و در کمک‌رسانی به این‌گونه افراد خجالت بکشند.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.