مهندس طاهر موهبتی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تکلیف افراد فاقد بیمه در سیستم سلامت در صورت اجرای نظام ارجاع الکترونیک در برخی شهرهای کشور، ‌گفت: باید توجه کرد که درب بیمه‌شدن باز است. بنابراین همه افرادی که فاقد پوشش بیمه درمانی هستند، می‌توانند برای بیمه‌شدن به سازمان بیمه سلامت مراجعه کنند و با پرداخت ۵۰ درصد از حق بیمه، تحت پوشش بیمه قرار گیرند و مشکلی از این جهت وجود ندارد.

وی افزود: از طرفی محرومین هم می‌توانند به صورت رایگان تحت پوشش بیمه‌ای سازمان بیمه سلامت  قرار گیرند. در این زمینه حداقل گیت کمیته امداد را قبول داریم و هر کس که تحت پوشش کمیته امداد باشد، می‌تواند تحت پوشش بیمه رایگان بیمه سلامت ایران قرار گیرد.

موهبتی در پاسخ به نحوه پرداخت ۵۰ درصد حق بیمه در صندوق بیمه ایرانیان، گفت: روال بر این بود که بیمه‌شدگان صندوق بیمه‌ای ایرانیان ۵۰ درصد مبلغ حق بیمه ماهیانه را به صورت یکجا پرداخت می‌کنند، اما در آیین‌نامه جدید ارزیابی وسع، این موضوع اصلاح شده است و دو موضوع را پیشنهاد کرده‌ایم؛ اول اینکه حق بیمه بیمه‌شدگان این صندوق از محل یارانه‌هایشان پرداخت شود و یا افراد این حق بیمه را به صورت تقسیط شده بپردازند.

وی با بیان اینکه این دو پیشنهاد باید در دولت بررسی شود، اظهار کرد: اگر این دو پیشنهاد به تصویب دولت برسد، می‌توان این اقدامات را انجام داد. بنابراین آیین‌نامه جدید باید به دولت ارائه شود تا اگر تصویب شد این اقدام را انجام می‌دهیم.

گفتنی است، صندوق بیمه ایرانیان از اواسط سال ۸۷ ایجاد شده است. در این صندوق افراد ۵۰ درصد مبلغ حق بیمه را خودشان پرداخت می‌کنند و ۵۰ درصد باقی‌مانده از سوی دولت پرداخت می‌شود. شرط بیمه شدن در صندوق بیمه ایرانیان این است که افراد پوشش بیمه‌ای دیگری نداشته باشند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.