سامان قدوس پارسال تصمیم گرفت تیم ملی ایران را انتخاب کند و در ادامه شاگرد کی‌روش در جام جهانی روسیه شد. او در هر سه بازی ایران در جام جهانی به عنوان بازیکن جانشین به میدان آمد و بازی کرد. او اکنون به سوئد بازگشته و در تیم اوسترشوند فعالیت خود را از سر گرفته و موفق شد یکی از گل‌های تیمش را نیز در لیگ سوئد برابر هامارابی به ثمر برساند.

سامان قدوس در ابتدا گفت: خیلی‌ها فکر می‌کردند من انگیزه زیادی برای همراهی تیمم نداشته باشم ولی جدال با هامارابی نیاز به انگیزه زیاد ندارد. امروز ۲۱ هزار نفر به ورزشگاه آمد. شاید خیلی‌ها به خاطر حذف سوئد ناراحت بودند یا در تعطیلات باشند ولی این تعداد تماشاگر هم خوب است.

این بازیکن درباره حضور در جام جهانی و بازی در تیم ملی ایران گفت: بعد از جام جهانی من ۸-۷ روز استراحت داشتم. به یونان رفتم و سعی کردم چند روز اصلا به تمرین فکر نکنم. کمی سرما خوردم. مربی به من گفت می‌توانم در این بازی تعویض شوم ولی من گفتم خیر دوست دارم به تیمم کمک کنم. کمی احساس درد و خستگی دارم.

او در پاسخ به این سوال که چه فرقی بین بازی در تیم ملی ایران و باشگاهش اوسترشوند است گفت: بحث تاکتیکی و انگیزشی و البته مسائل دفاعی وجود دارد. در تیم ملی خیلی مهم است که برای موفقیت، عملکرد دفاعی خوبی داشته باشیم. ما در ایران مدافعان خوبی داریم. این فرق اساسی است. من نمی‌توانم خیلی کارهایی که در اوسترشوند می‌کنم را در تیم ملی ایران انجام دهم. من تجربه خوبی از بازی در جام جهانی به دست آوردم. هم از جلسات تمرینی و هم  از بازی‌ها و تجربه من خیلی بیشتر شد. خیلی مشتاق بازی با اسپانیا بودم. البته من بعد از بازی اصلا خوشحال نبودم. آن‌ها خیلی بهتر از آن چیزی بودند که فکر  می‌کردم. با این حال دیدن ستاره‌های فوتبال جهان و تکنیک‌شان در زمین بازی لذت‌بخش بود.

با وجود حذف ایران در مرحله گروهی استقبال گسترده‌ای در ورود این تیم به ایران شد. در همین رابطه قدوس گفت: ما ساعت ۵ صبح به ایران رسیدیم ولی جمعیت کثیری آنجا منتظر ما بودند. شور و شوق زیادی داشتند و ما را تشویق می‌کردند. ملاقات با این افراد بسیار لذت‌بخش و جالب توجه بود.

هافبک تیم ملی فوتبال ایران در ادامه صحبت‌های خود درباره بهترین خاطره‌ای که از این جام دارد گفت: بهترین خاطره من مربوط به بازی نخست ما مقابل مراکش می‌شود که من به زمین آمدم و یک خطا گرفتم که آن ضربه ایستگاهی وارد دروازه حریف شد و ما به گل رسیدیم. این خاطره‌ای است که هیچ وقت فراموش نخواهم کرد.

قدوس در پایان صحبت‌های خود درباره این که پیراهن کدام ستاره را در جام جهانی گرفت گفت: من دوست داشتم پیراهن یک بازیکن از اسپانیا را داشته باشم. وقتی از سرخیو راموس سوال کردم که می‌توانم پیراهنت را داشته باشم او گفت خیر. به خودم گفتم اگر از بازیکن دیگری هم سوال کنم حتما همین جواب را می‌دهد. فکر کردم خوب است دیگر از بقیه این سوال را نکنم. فرد دیگری در تیم ما پیراهن راموس را گرفت. برابر پرتغال من به رونالدو در دقایق پایانی نزدیک شدم اما او به همه فحاشی می‌کرد و به رختکن رفت. نمی‌خواستم دیگر به دنبال او بروم و گذاشتم که تنها باشد و این بار هم پیراهنی به من نرسید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.