تیم‌های فرانسه و بلژیک در اولین دیدار نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه از ساعت ۲۲ و ۳۰ در ورزشگاه کرستوفسکی سن‌پترزبورگ به مصاف هم رفتند که نیمه اول در جدالی جذاب و برابر با تساوی بدون گل به پایان رسید. 

گل‌ها: -

داور: آندرس کنها (اروگوئه)

اخطار:-

اخراج:-

ترکیب اصلی تیم ملی فرانسه:

لوریس، پاوارد، واران، اومتیتی، لئو هرناندس، کانته، پوگبا، ام‌باپه، متوئیدی، گریژمان و ژیرو

ترکیب اصلی تیم ملی بلژیک:

کورتوا، فرتونگن، کمپانی، آلدرویرلد، چادلی، ویتسل، فلینی، دمبله، ازارد، دی‌بروین و لوکاکو

شرح نیمه اول: 

فرانسه با هدایت دشام با سیستم 1-3-2-4 در حالی پا به میدان گذاشت که نسبت به بازی قبل تنها یک تغییر در چینش بازیکنان به وجود آمد. بلیز متوئیدی که از محرومیت رها یافته جانشین کورنتین تولیسو در خط میانی شد. 

بلژیک نیز که توماس مونیه را به علت محرومیت در اختیار ندارد با سیستم قابل پیش‌بینی 2-5-3 به مصاف فرانسه آمد. موسی دمبله، هافبک تاتنهام در میانه میدان قرار گرفت و تنها تغییر روبرتو مارتینز برای این بازی بود.

بازی طوفانی آغاز شد و فرانسه خیلی زود به دروازه کورتوا نزدیک شد ولی به موقعیت نرسید. پس از آن بلژیک با استفاده از هافبک‌های خود توپ و میدان را در دست گرفت و از فشار حریف کم کرد. 

بازی با موقعیت‌های نصفه و نیمه 2 تیم دنبال شد تا در دقیقه 15 جدی‌ترین موقعیت توسط ازارد رقم خورد که شوت ستاره بلژیک از کنار دروازه لوریس به بیرون رفت. 

در دقیقه 19 ازارد بار دیگر موقعیت جدی روی دروازه فرانسه ایجاد کرد که شوت وی با برخورد به واران به کرنر رفت.در دقایق میانی نیمه اول بلژیک کاملا توپ و میدان را در دست گرفت و فرانسه در لاک دفاعی دل به ضد حمله بست. 

در دقیقه 21 روی ضربه کرنر توپی در محوطه نصیب آلدرویرلد شد که لوریس با یک شیرجه فوق‌العاده دروازه فرانسه را نجات داد. 

در دقیقه 31 اولین حمله جدی فرانسه روی ضربه سر ژیرو شکل گرفت که با اختلاف کمی توپ به بیرون رفت. پس از آن فرانسه کمی فشار را بیشتر کرد و به موقعیت فوق‌العاده تک به تک رسید که ژیرو پاس عالی ام‌باپه را به شکلی بد به بیرون زد. 

فرانسه برخلاف ابتدای بازی در اواخر نیمه اول بازی را در دست گرفت و در دقیقه 39 یک موقعیت عالی ایجاد کرد. ام‌باپه پاسی زیبا به پاوارد داد که کورتوا واکنشی فوق‌العاده از خود نشان داد و توپ به کرنر رفت. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.