عبدالوهاب سهل‌آبادی در جلسه شورای اداری استان اصفهان، با بیان اینکه قرار بود امروز رونمایی برند گردشگری اصفهان در اتاق بازرگانی با حضور معاون اول انجام شود، اظهار کرد: قرار بود کارشناس ما در خصوص برند اصفهان توضیح دهد، متاسفانه به دلیل کمبود وقت این اتفاق نیفتاد و حتی وقت اجازه ارائه داده نشد.

 

وی با بیان اینکه برند گردشگری اصفهان طی ۶ سال گذشته در کمیسیون گردشگری اتاق اصفهان مورد مطالعه و طراحی قرار گرفت، گفت: متاسفانه رئیس جمهور در سفرانتخاباتی خود به اصفهان وعده جاری شدن زاینده‌رود را داد که هیچ کدام از این قول‌ها محقق نشد و دلیل آن را هم عنوان نمی کنند.

 

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با تاکید بر اینکه زاینده‌رود به عنوان یکی از زیرساخت‌های اصفهان، امروز جاری نیست، افزود: اگر ادبا و عرفا مدتی از عمر خود را در اصفهان گذراندند، به دلیل جاری بودن زاینده‌رود بود.

 

وی از معاون اول رییس جمهور خواست تا وعده غیر عملیاتی ندهد، در خصوص معطل ماندن قطار سریع‌السیر اصفهان-تهران گفت: تنها ۲۰ دقیقه زمان برای توجیه پروژه به ما بدهید. متاسفانه این طرح قرار بود ابتدا با سرعت ۳۰۰ کیلومتر اجرایی شود که سرعت آن به ۲۵۰ کیلومتر کاهش یافت و امروز نیز سرنوشت آن نامعلوم است.

 

وی با انتقاد بر اینکه متاسفانه سالانه میلیون ها دلار از منابع انسانی خود را از دست می دهیم، افزود: متاسفانه امروز چند هزار نفر در نوبت خروج از کشور و اقامت در کانادا هستند، اما نباید با وجود مدیران لایق، مردم احساس نارضایتی کرده و کشور را ترک کنند.

 

سهل‌آبادی با اشاره به کاهش سن امید به زندگی در تهران از ۷۰ سال به ۵۰ سال، خاطرنشان کرد: مشاهده کنید چقدر رانت برای برخی ایجاد شده است و برای گرفتن یک کد ۱۴ رقمی یک جوان اصفهانی که با استارت‌آپ تبدیل به صادرکننده نمونه شده بود در صف ۵۰۰ نفری قرار گرفته است.

 

وی در خصوص افزایش رانت در کشور به خصوص از ابتدای امسال تاکنون، تصریح کرد: اگر جلوی فساد گرفته نشود، مردم آسیب می‌بینند، متاسفانه مردم اصفهان از شرایط امروز خسته شده اند در حالیکه به حمایت نیاز دارند.

 

در ادامه این جلسه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با بیان اینکه مطابق آمارهای شاخص ملی، اصفهان در بخش‌های مختلف رتبه های برتر کشور را دارد، اظهار کرد: این آمارها گویای این است که اوضاع اصفهان خوب است، اما علیرغم این زیرساخت، نرخ بیکاری استان ۲.۳ درصد بیشتر از کشور است.

محمدعلی شجاعی افزود: از جمله دغدغه های مهم استاندار اصفهان موضوع آب و هم‌چنین رفع مشکل بروکراسی اداری بود.

 

وی با تاکید بر اینکه امروز بروکراسی سنگین اداری در اصفهان شکسته شده است، گفت: با ایجاد پرتال سرمایه گذاری اصفهان، مجوزهای لازم برای سرمایه‌گذاری در مدت چند دقیقه صادر می‌شود.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با بیان اینکه به زودی تمامی پروژه‌های استان را با مجوز در اختیار سرمایه‌گذار قرار خواهیم داد، افزود: امروز با این پروژه بروکراسی اداری را نه کوتاه بلکه حذف کرده‌ایم و سرمایه‌گذار دیگر گلایه و شکایتی نخواهد داشت.

 

وی با بیان اینکه در این پرتال، حدود ۱۰۰ پروژه سرمایه‌گذاری تعریف شده است، خاطرنشان کرد: اکنون سرمایه‌گذاران به راحتی می‌توانند در اصفهان سرمایه‌گذاری کنند؛ به روزی می‌رسد که مجوزهای تمام طرح‌های دارای توجیه اقتصادی از این محل، صادر خواهد شد.

به گزارش ایسنا؛ در این جلسه برند بین المللی گردشگری اصفهان و پرتال سرمایه گذاری استانداری اصفهان با حضور جهانگیری معاون اول رییس جمهور و شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت رونمایی شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.