الیوم السابع گزارش داد، سعد حریری، نخست وزیر مکلف لبنان پس از دیدارش با نبیه بری، رئیس پارلمان این کشور اعلام کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی لبنان با بری بر سر لزوم تشکیل دولت در نزدیک‌ترین زمان ممکن به توافق رسیدیم.

وی در ادامه افزود: علی رغم وضعیت نابسامان اقتصادی فرصت طلایی برای نجات وضعیت اقتصادی کشور همزمان با اجرای نتایج کنفرانس "سیدر" وجود دارد.

فرانسه ماه آوریل میزبان کنفرانس سیدر در راستای حمایت از اقتصاد لبنان بود.

حریری تصریح کرد: تشکیل دولت اولویت ما است و ما باید اختلافاتمان را برای تحقق آشتی ملی کنار بگذاریم و آن‌ها را مرتفع کنیم لذا احزاب باید به منظور تحقق منافع کشور فداکاری کنند.

وی همچنین عنوان داشت: من با بری بر سر تشویق گروه‌ها جهت تشکیل دولت به اتفاق‌نظر رسیدیم و در روزهای آتی چندین دیدار خواهم داشت.

نخست وزیر مکلف لبنان اظهار داشت: مشکلات و موانع همچنان وجود دارند و تنها نقطه مثبت در توافق بر سر کاهش اختلافات میان طرف‌های سیاسی نهفته است.

حریری از طرف‌های سیاسی خواست تا بر منفعت ملی تمرکز کنند نه سهمیه‌بندی‌ها و پست‌های وزارتی.

وی همچنین ضمن اینکه خواستار تشکیل دولت در اسرع وقت شد، گفت: در لبنان هیچ‌کس نمی‌تواند دیگری را حذف کند و بسیاری از آن‌ها در این تجربه شکست خوردند.

در ۲۴ مه میشل عون، رئیس جمهوری لبنان حریری را مامور تشکیل کابینه کرد اما ماموریت حریری با موانعی در راس آن درگیری میان احزاب سیاسی بر سر پست‌های وزارتی روبه‌رو شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.