ورج گزارش داد، این روزها هکرها با فروش شماره های تلفن همراه، گذرنامه و دیگر اطلاعات ارزشمند در بازارهای زیرزمینی فضای مجازی پول به جیب می زنند. اما ماه گذشته فردی که می خواست با فروش اسرار نظامی کاسبی کند، شناسایی و دستگیر شد.

در تاریخ اول ژوئن، گروهی امنیتی موسوم به Recorded Future’s Insikt متوجه شد که فردی در تلاش برای فروش اسناد نظامی در بخش تاریک وب است. این فرد حساب کاربری جدیدی در یک سایت هکری ایجاد کرده بود و تصاویر اسناد نظامی مسروقه را در این سایت منتشر کرده بود.

تحلیل گران بعد از مدتی بررسی متوجه شدند اسناد یادشده اصالت دارد و هکر با نفوذ به روتر نت گیر در پایگاه هوایی نظامی Creech توانسته اسناد مذکور را سرقت کند. آسیب پذیری در روترهای نت گیر در سال 2016 هم منجر به سرقت اطلاعات شده بود.

هکر مذکور بعد از نفوذ به این روتر اسناد حساس نظامی را به سرقت برده که شامل کتاب های مربوط به شیوه نگهداری برخی اقلام نظامی و تعداد بیشتری اطلاعات است. پهپادی که دفترچه راهنمای آن توسط این هکر منتشر شده MQ-۹ Reaper نام دارد که قادر به فعالیت به طور خودکار و همین طور از راه دور است. این پهپاد یکی از مرگبارترین و پیشرفته ترین پهپادهای تولیدی ارتش آمریکا محسوب می شود که علاوه بر پنتاگون توسط وزارت امنیت داخلی آمریکا، سیا و ناسا مورد استفاده قرار می گیرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.