قاسم میرزایی نیکو، نماینده مجلس درباره رویکرد صداوسیما در رابطه با پخش اعترافاتی از این دست توضیح‌ داد: صداوسیما دارای سیاست پخته و فکر متمرکزی نیست و در پخش و تهیه و تدارک این‌گونه مسائل نه عقبه کار و نه شرایط را می‌سنجد و از بازخوردها هم غافل است به همین دلیل هر چه که بیشتر می‌گذرد مخاطبان مجموعه رسانه‌ای که به قول امام دانشگاه به‌حساب می‌آمد و قرار بر آن بود تا کاری انجام دهد تا کشور و جوانان درس‌های ویژه بگیرند، کم می‌شود.

وی با تاکید بر ضد منافع ملی بودن این رفتار صداوسیما تصریح کرد: پخش این مسائل اوضاع را ملتهب‌تر می‌کند و تمام این کارها می‌توانست در شکل‌های دیگری بازتاب داشته باشد. رسالت رسانه ملی فوق این قضایا است و به مسائل مهم‌تری باید توجه کند.

صدا و سیما نیاز به تغییر رویکرد دارد

این نماینده مجلس در مورد ورود مجلس به این قضیه به دلیل آنکه ویدئو پخش‌شده از صداوسیما توسط نیروی انتظامی تهیه‌شده بود، توضیح داد: مجلس جایگاه خاصی ندارد، دارای دو ناظر است. متأسفانه برای نظارت دقیق‌تر لایحه‌ای به صحن آمد که با اختلاف بسیار کمی رأی لازم با کسب نکرد. مجلس باید دوباره تدابیری را درباره این مسئله بیندیشد تا نظارت ویژه‌ای به‌عنوان نماینده‌های مردم داشته باشد زیرا قرار است این رسانه حرف مردم را بزند و چنین به نظر نمی‌رسد. صداوسیما نیاز به تغییر رویکرد و اتاق فکر دارد، راه این کار هم ایجاد یک شبکه آزاد است. وقتی رقابتی وجود نداشته باشد همین داستان پیش می‌آید.

میرزایی نیکو درباره درخواست توضیح از وزیر کشور نیز بیان کرد: صداوسیما خود صاحب قیچی است و بعید به نظر می‌رسد که از درخواست نیروی انتظامی اطاعت کرده باشد، ولی به هر صورت باید پیش از پخش با وزارت کشور هماهنگ می‌کرده که اگر این کار را انجام داده باشند، واویلا است. برای درخواست توضیح از وزیر مجلس در حال حاضر تعطیل است، اما کمیسیون اصلی مربوط به وزارت کشور باید نسبت به این قضیه ورود پیدا کنند و از وزیر توضیح بخواهند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.