محمدرضا عارف در نشستی با اصحاب رسانه با بیان اینکه دعواهای حیدری و نعمتی درون جریان‌های سیاسی پیش می‌آید که هیچ نفعی برای کشور ندارد، گفت: این‌ها دعواهایی است که نباید مطرح و رسانه‌ای شود.

وی با تاکید بر اینکه شبکه‌های اجتماعی جزء لاینفک زندگی است و باید راهبرد حداکثری از این فن‌آوری داشته باشیم، گفت: شبکه‌های اجتماعی داخلی باید توان رقابت را با خارجی داشته باشد. هنر در این است که رقیب داشته باشد. شبکه اینترنت چیست ؟ یک شاهراه است، کامیونی از آن عبور می کند، آیا می توان به این دلیل که بار یک کامیون نامشروع است، اتوبان را ببندیم؟

نماینده تهران با تاکید بر اینکه رسانه می‌تواند پیام‌دهنده فرهنگ غنی باشد، گفت:به محض این که در کشور به مشکل برمی‌خوریم قانون می‌نویسیم. هنر ما قانون‌نویسی است، در واقع انشانویسی می‌کنیم.

 وی در خصوص اظهارات اخیر سعید حجاریان درباره شکل‌گیری هسته سخت اصلاح‌طلبان گفت: آن چه مسلم است به استناد قانون اساسی این است که کشور به سمت تحزب برود، خوشبختانه این در کشور جا افتاده است. متاسفانه یک احزابی تشکیل می‌شوند از مردم رای می‌گیرند، اما همانطور بارها در مورد جبهه‌های سیاسی گفته‌ام، کسی پاسخگو نیست.

عارف خاطرنشان کرد: ما چند صد حزب داریم که کسی پاسخگو نیست. جبهه‌ها باید پاسخگو باشند مردم باید از آن‌ها حتی اگر نام عوض کردند، پاسخ بخواهند.

وی افزود: در جبهه اصلاحات جمع‌بندی صورت گرفت که به شورای عالی سیاست‌گذاری رسیدیم . در شورای عالی سیاست‌گذاری بحث‌های چالشی صورت گرفت که اعضای حقیقی و حقوقی با چه مکانیزم و شاخصی انتخاب شوند.

نماینده تهران تاکید کرد:  آن چه مسلم این است که هسته قوی تشکیل شود و در هیچ محفلی که من حضور دارم، بحث آقای حجاریان مطرح نشده است. بحث اصلی ما این است که سازو کار دموکراتیک برای انتخاب شکل بگیرد.

عارف درباره رفع حصر و ممنوع التصویری محمد خاتمی و تاثیر آن در وحدت گفت: از همان روزهای اول دست دوستی و همدلی را در مجلس دراز کردیم که نتیجه هم گرفتیم. در خصوص رفع خصر ما یک کارگروه تشکیل دادیم که رسانه‌ای نشود، همه باید در این خصوص احساس برد کنند، پیگیری کردیم تسهیلاتی هم ایجاد کردیم.

وی ادامه داد: بحث ممنوع التصویری را خود بنده پیگیری کردم. در خصوص سپنتا نیکام هم مجلس اقدامات خوبی انجام داد، شورای نگهبان رد کرد ما پا فشاری کردیم به مجمع آمد که دو مورد مهم پیش آمد که اختلافی هم بودند .به همین دلیل نوبت بحث آقای نیکنام نشد. در کمیسیون سیاسی و امنیتی مجمع این مساله مطرح شد که ان‌شاالله با همدلی اعضای مجمع این مسئله حل شود.

عارف در خصوص سکوت در برابر طیف تندروهای مجلس که به وحدت و انسجام ملی ضربه می‌زند، گفت: استفاده از واژه‌هایی مثلا اینکه مجلس مرکز دروغ‌پردازی است، درست نیست، باید حرمت مجلس به عنوان نهاد قانون‌گذاری حفظ شود. یک نماینده‌ای به جای اینکه صحبت همکاران خود را نقد کند، می‌گوید این‌ها سربازان ترامپ هستند، آن هم افرادی که از هفت‌خوان می‌گذرند تا نماینده شوند.

وی با بیان اینکه ان‌شاالله خدا توفیق دهد ذره‌ای از اخلاق عبور نکنیم، گفت: فضای مجلس دهم با بقیه مجالس متفاوت است، اما برخی از دوستان ظرفیت استفاده از این فضا را ندارند. اگر احساس کنیم این رفتارها با رویکرد ملی تعارض دارد، تذکر می‌دهیم.

نماینده تهران خاطرنشان کرد: فراکسیون امید رویکردش آرامش است، می‌توانیم ده تا تیتر صحبت کنیم و یک شبه هم قهرمان شویم اما رویکرد ما آرامش است. ما در بحث گفت‌وگوی ملی انتظار نداریم مسائل یک شبه حل شود و کارگروهی هم تشکیل دادیم که رسانه‌ای هم نخواهیم کرد تا کارها پیش برود.

 

اخبار تکمیلی متعاقبا منتشر می گردد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.