رویترز گزارش داد، پلیس شهر استانبول ترکیه در بیانیه‌ای عنوان کرد که بخش مربوط به جرایم مالی این واحد پلیس در راستای این عملیات یکسری یورش‌ها را انجام داده و خبرگزاری دولتی آناتولی نیز گزارش کرد که این عملیات در پنج استان ترکیه در حال پیگیری است و یکسری عملیات‌های تجسسی در چند مکان نیز در جریان است.

روزنامه صباح ترکیه گزارش کرد که اوایل امروز پلیس ترکیه به خانه عدنان اوکتار در منطقه جنگل‌کوی در سمت آسیایی استانبول رفته و او و نگهبانانش را بازداشت کرده است.

ماه فوریه گذشته تلویزیون ترکیه یک برنامه تلویزیونی عدنان اوکتار با مجری‌گری خودش را که در آن مسائل مربوط به الهیات مطرح می‌شد و سپس عده‌ای در آن می‌رقصیدند، متوقف کرد و گفت که این برنامه ناقض حقوق زنان و برابری جنسیتی است.

اوکتار یکسری برنامه‌هایی را در کانال تلویزیونی متعلق به خود به نام کانال A۹ داشته که در این برنامه‌ها او از "ارزش‌های اسلامی" سخن می‌گفته و سپس با زنان جوانی که آنها را "بچه گربه" می‌خوانده، می‌رقصیده و با مردان جوانی که آنها را "شیرهای خود" می‌خوانده، آواز می‌خوانده است!

اوکتار در سال ۲۰۰۶ اثری را با اسم ادبی "هارون یحیی" به نام "اطلس خلقت" منتشر کرده و در این اثر گفت: تئوری تکامل داروین ریشه تروریسم جهانی است!

وب‌سایت او مدعی شده که اوکتار تاکنون بیش از ۳۰۰ کتاب نوشته و این کتاب‌ها به ۷۳ زبان ترجمه شده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.