گاردین گزارش داد،«لوک بسون» که چندی پیش و پس از شکایت یک بازیگر زن ۲۷ ساله به اتهام تجاوز در هتلی در پاریس تحت بازجویی پلیس فرانسه قرار گرفته بود، حالا با یک شکایت جدید نیز در این رابطه رو به رو شده است. 

یکی از رسانه‌های فرانسوی به نام «مدیاپارت» خبر داده است که یک مسئول انتخاب بازیگر فعال در سینمای فرانسه اعلام کرده که مورد تعارض جنسی از سوی «لوک بسون» قرار گرفته است. این زن ۴۹ که خواسته ناشناس بماند،  هفته گذشته با دادستان تماس گرفته و آنها را در جریان جزئیات شکایت خود قرار داده است. 

«لوک بسون» پردرآمدترین کارگردان سینمای فرانسه است و تنها سال گذشته ۴ میلیون یورو درآمد داشته است. وی در سال ۱۹۸۸ با فیلم علمی-تخیلی «عنصر پنجم» موفق به کسب جایزه سزار، اسکار سینمای فرانسه شد اما بیشتر برای ساخت فیلم معروف «لئون:حرفه‌ای» با بازی «ژن رنو» و «ناتالی پورتمن» محصول سال ۱۹۹۴ شناخته می‌شود. همچنین فیلم «آبی بیکران» ساخته دهه ۱۹۸۰ میلادی «بسون» یکی از فیلم‌های کلاسیک سینمای فرانسه محسوب می‌شود.

«آخرین نبرد»، «مترو» و «نیکیتا» از دیگر فیلم‌های این کارگردان ۵۹ ساله فرانسوی هستند.

اتهامات اخلاقی به سینماگران بویژه در هالیوود با شکایت ده‌ها نفر از «هاروی واینستین» تهیه‌کننده پرنفوذ آمریکایی کلید خورد و پای چندین چهره سرشناس سینمایی و تلویزیونی را نیز در این باره به میان کشید که موجب به راه افتادن کمپین #MeToo در هالیوود شده است. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.