بهمن مرادنیا روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه کردستان با تسلیت به مردم استان و بویژه خانواده های جانباختگان این حادثه اظهار داشت: این تیم کارشناسی ابعاد این حادثه و مقصرین احتمالی این رویداد دلخراش را بررسی می کنند و نتایج حاصل از تحقیق و بررسی آنها در اختیار رسانه و افکار عمومی قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: تحقیقات اولیه نشان می دهند که جاده دیگری برای عبور تانکرها در این مسیر وجود نداشته و خودروهای سنگین چاره ای غیر از عبور از این مسیر ندارند.

استاندار کردستان با بیان اینکه ۱۱ نفر در این حادثه جان خود را از دست دادند افزود: هفت نفر هم در جریان این حادثه مصدوم شده بودند که سه نفر آنها از بیمارستان مرخص شدند.

مرادنیا اظهار داشت: زحمت کشان آتش نشانی و دیگر امدادرسان ها با تمام وجود تلاش کردند اما مهار انفجار یک تانکر سوخت دشوار است.

تصادف تانکر حامل سوخت با اتوبوس مسافربری ساعت ۳۰ دقیقه بامداد امروز چهارشبه رخ داد که در اثر آن ۱۱ نفر از مسافران این اتوبوس جان خود را از دست داده و هفت نفر مصدوم شدند.

کارشناسان پلیس راهور اعلام کردند نقص فنی در سیستم ترمز تانکر حامل مواد سوختی و عمل نکردن آن علت اصلی وقوع این حادثه است و منجر به برخورد شدید تانکر از پشت با اتوبوس و انفجار مواد سوختی و آتش گرفتن اتوبوس بوده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی جانباختن شماری از هموطنان در حادثه تصادف تانکر سوخت با اتوبوس مسافربری در شهر سنندج را به مردم استان کردستان تسلیت گفت و استاندار کردستان به دلیل وقوع این حادثه ناگوار، سه روز عزای عمومی در این استان اعلام کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.