دکتر علی اکبر حقدوست، در اولین نشست اقتصاد سلامت با موضوع جایگاه پزشکان عمومی در تیم سلامت، با اشاره به اینکه سیستم سلامت کشور بیمار است، اظهار داشت: سیستم سلامت کشور به راحتی درمان نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه ریزی ما برای آینده براساس تجربیات گذشته‌ها است، افزود: دنیا به شدت در حال تغییر است، و یکی از سئوالات این است که آیا نرم افزارها در آینده جای پزشکان را خواهند گرفت.

معاون برنامه ریزی، راهبردی و هماهنگی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه سرعت آنقدر بالا رفته است که در برخی موارد در حال درجا زدن هستیم، گفت: ما با یک انقلاب بزرگ در حوزه پزشکی مواجه ایم.

وی ادامه داد: ما یک دردهای اجتماعی داریم از جمله اینکه به صورت تیمی نمی‌توانیم کار کنیم، که در وزارت بهداشت نیز این مشکل وجود دارد.

معاون برنامه ریزی، راهبردی و هماهنگی وزارت بهداشت، تاکید کرد: باید همانطور که جامعه پزشکی منافع صنفی خود را لحاظ می‌کنند به فکر منافع سلامت کشور نیز باشند.

حقدوست درباره طرح تحول سلامت، افزود: به هیچ عنوان طرح تحول سلامت غروب نکرده است، البته برخی بسته های طرح به دلیل کمبود منابع مالی، برای پزشکان کمرنگ تر شده است.

وی افزود: وزیر بهداشت در دوره جدید معاونان خود را از منتقدین طرح تحول سلامت انتخاب کرد، اما با این وجود روح طرح تحول سلامت با ارائه راهکارهایی حفظ شده است که مهم ترین آن، کاستن از فشار دوش مردم است.

حقدوست به پرونده‌های الکترونیک سلامت اشاره کرد و گفت: در این این سیستم هر ایرانی خدمت دریافت کند برای او پیامک خواهد آمد که چه اقدامی برای او صورت پذیرفته است و باید چه اقدامی انجام دهد و پرونده الکترونیک در سطح یک کامل شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.