"عبدالخالق عبدالله" مشاور ولیعهد ابوظبی اقدام رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در انتخاب داماد خود به عنوان وزیر اقتصاد و دارایی را نشانه و نماد فساد دانست.

این انتقاد در حالی است که عبدالله پیش از این اقدام دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در انتخاب ایوانکا و همسرش به عنوان مشاوران خود را ستوده بود.

وی در صفحه توئیتر خود با انتشار عکسی از اردوغان و دامادش "برات بیرق" نوشت: اولین و مهم ترین تصمیمی که اردوغان از زمان ریاست جمهوری با اختیارات یک پادشاه اتخاذ کرد، تعیین داماد یا همسر دخترش به عنوان وزیر اقتصاد است؛ حق با کسی است که گفت" استبداد سرآغاز فساد است".

این انتقاد در حالی است که وی دوم ژانویه ۲۰۱۷ در توصیف تعیین ایوانکا و همسرش به عنوان مشاوران ترامپ، در صفحه توئیتر خود نوشت: مرد قوی در دولت ترامپ یک یهودی ارتدوکس جراد کوشنر است که قلب ایوانکا را از آن خود کرده و عقل ترامپ را به عنوان مشاور ارشدش در اختیار گرفت.

اما بیرق قبل از اینکه وارد دنیای سیاست شود، مدیر مجموعه شرکت سهامی چالیک بود که شامل شرکت های نساجی و انرژی و شرکت های رسانه ای بود و روزنامه پرتیتراژ صباح و شبکه تلویزیونی "خبر" نیز بخشی از این شرکت سهامی است.

او که قبلا وزیر انرژی بود در پرتو اوضاع وخیم اقتصادی ناشی از افزایش تورم، سقوط بهای لیره و کسر بودجه با وجود ثبات نرخ رشد و توسعه، پست وزارت اقتصاد را در اختیار می گیرد.

نشانه نزدیک بودن روابط اردوغان و دامادش که اغلب او را دومین مرد قدرتمند ترکیه می دانند، اینکه در زمان وقوع کودتای در ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۶ وی اردوغان را در تعطیلات و استراحت در جنوب غرب ترکیه همراهی می کرد و یک شب پس از آن در سفری بسیار پرخطر با او راهی استانبول شد حال آنکه همزمان با آن هواپیماهای عوامل کودتا در حریم هوایی ترکیه در پرواز بودند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.