او در این سفر کاری قرار است با نخست‌وزیر و ملکه انگلیس ملاقات کند، اما از بیم مواجه شدن با معترضان این دیدارها خارج از لندن برگزار می شود.

هزاران تن از اعضا گروه‌های حقوق بشری، فعالان ضد جنگ و مخالف ترامپ از سایر نهادی های مدنی در این کشور سلسله تظاهرات‌های گسترده‌ای را در مدت اقامت او تدارک دیده اند 

ائتلاف ضد ترامپ برای عصر امروز، یک راهپیمایی در لندن به سمت محل اقامت سفیر آمریکا پیش‌بینی کرده است. راهپیمایی بزرگ فردا جمعه، ساعت دو بعدازظهر از مقابل ساختمان بی‌بی‌سی آغازشده و به سمت میدان ترافلگار حرکت خواهد کرد. 

در این میان گروهی از مسلمانان قصد دارند تا دریکی از میدان‌های اصلی مرکز لندن نماز جماعت برگزار کرده و سپس به تظاهرکنندگان مخالف ترامپ ملحق شوند.

هم‌زمان هزاران تن از نیروهای پلیس، واحدهای ضد تروریسم، ضد شورش، مقابله با تظاهرات خیابانی، تیم‌های خنثی‌کننده بمب و تجهیزات نظامی، دایره جمع‌آوری شواهد و مأموران ویژه امنیتی در سراسر انگلیس مستقرشده تا امنیت سفر ترامپ به این کشور را تأمین کنند.

بنا بر گزارش‌ها، ترامپ با هواپیمای نظامی «ایر فورس وان» وارد انگلیس شد و با یک خودرو لیموزین ضدگلوله و همراهی ده‌ها مامور امنیتی و بالگردهای پلیس تردد می‌کند. 

تازه ترین نظر سنجی موسسه یوگو نشان می دهد که ۷۷ درصد مردم انگلیس مخالف دیدگاه ترامپ و ۴۹ درصد معتقدند که اونبایستی با ملکه الیزابت دوم ملاقات کند.

این در حالی است که او در پایان نشست سازمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در بروکسل پیش از عزیمت به انگلیس، در جمع خبرنگاران ادعا کرده بود که مردم انگلیس او را دوست دارند.

این سفر درحالی‌که صورت می‌گیرد که روابط میان لندن و واشنگتن طی ماه‌های اخیر تیره شده است. تحلیل گران می‌گویند که این اولین سفر بحث‌برانگیز یک رئیس‌جمهوری آمریکا به انگلیس می‌باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.