«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه از دریافت نامه‌ای از «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی خبر داد و از این بابت ابراز خوشحالی کرد.

وی با انتشار متن این نامه در صفحه شخصی‌اش در توییتر، نوشته است: «یادداشت بسیار خوشایندی رئیس کیم کره شمالی. پیشرفت عظیمی در جریان است.»

رهبر کره شمالی در این نامه که تاریخ آن به یک هفته پیش بازمی‌گردد، با اشاره به دیدار اخیرش با ترامپ در سنگاپور، این نشست را «قابل توجه» و «آغاز سفری معنادار» توصیف و از تلاش‌های ترامپ برای ارتقاء روابط واشنگتن-پیونگ‌یانگ، تمجید کرده است.

در بخشی از این نامه آمده است: «من قویا معتقدم که اراده قوی، تلاش‌های صادقانه و رویکرد منحصر به فرد من و شما آقای رئیس‌جمهور، که با هدف گشودن آینده‌ای جدید میان جمهوری دموکراتیک خلق کره و ایالات متحده، قطعا به ثمر می‌نشیند.»

وی همچنین ابراز اطمینان کرده که با ادامه تلاش‌های مشترک، سران دو کشور بار دیگر در آینده با هم دیدار خواهند کرد.

ترامپ و کیم یک ماه پیش با دیدار در سنگاپور، به اولین سران دو کشور بدل شدند که با یکدیگر ملاقات کرده‌اند. پس از آن دیدار، طرفین سندی را امضا کردند که هدف نهایی آن حذف تسلیحات اتمی از «شبه جزیره کره» است. با این وجود، در روزهای اخیر روابط طرفین بار دیگر تنش آلود شده و پیونگ‌یانگ خواسته‌های آمریکا برای خلع سلاح یکجانبه کره شمالی را «گانگستر مانند» توصیف کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.