خبرگزاری شینهوا چین در گزارشی اعلام کرد طرفین در ملاقات خود درباره توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ و مقابله با کارشکنی های آمریکا و رژیم صهیونیستی، بحث و رایزنی کرده اند.

بنا به این گزارش یکی از بحث های مهم دو طرف، موضوع توافق هسته ای و پایبندی طرف های دیگر به آن از جمله حراست روسیه از این پیمان بوده است.

تارنمای چاینا ارگ هم در گزارشی آورده است مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در جریان ملاقات با رییس جمهوری روسیه پیام هایی از سوی رهبر ایران و رییس جمهوری این کشور تسلیم پوتین کرده اما جزییات این پیام ها فاش نشده است.

رسانه های چین می نویسند سفر از آنجایی اهمیت بیشتری پیدا می کند که به دنبال دیدار &#۳۹;بنیامین نتانیاهو&#۳۹; نخست وزیر رژیم صهیونیستی با پوتین صورت گرفته است.

این گزارش ها تصریح می کند در آن ملاقات هم مقام های روسیه و تل آویو عمدتا درباره مساله سوریه گفت و گو کرده اند و نخست وزیر این رژیم گفته است هیچ نوع نقض مرزهای اسراییل را برنمی تابد.

رسانه های چین افزوده اند رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر بارها حملاتی را علیه سوریه انجام داده است این در حالی است که روسیه نقش مهمی در حل بحران سوریه دارد و ایران هم از متحدان بشار اسد رییس جمهوری این کشور محسوب می شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.