متئو سالوینی وزیر کشور ایتالیا در یک نشست غیر رسمی در شهر اینسبورگ  اتریش با هربرت کیکل و هورست سیهوفر&#۳۹;همتایان اتریشی و آلمانی دیدار و در باره مساله پناهجویان گفت و گو کرد. 

وزیر کشور اتریش همکاری این سه کشور را «محور کشورهای راغب برای نظم بخشیدن به مساله مهاجرت در اروپا» توصیف کرد و وزیر کشور آلمان از همتای ایتالیایی خود خواست تا مهاجران ثانویه (مهاجرانی که مشخصات شان در ایتالیا ثبت شده و به آلمان مهاجرت کرده اند) را پذیرش کند. 

سالوینی نیز در پایان این نشست اظهار داشت : به درخواست محترمانه همکارم آقای &#۳۹;سیهوفر&#۳۹; که از اینجانب خواست تا پناهندگان مقیم آلمان که در ایتالیا ثبت شده اند را پذیرش کنم، با احترام متقابل پاسخ دادم : خیر، متشکرم. 

ایتالیا جزو ۱۱ کشوری نیست که نسبت به باز پس گرفتن مهاجران ثبت شده در کشورشان (از آلمان) متعهد گردیده اند. با این وجود &#۳۹;سیهوفر&#۳۹; نسبت به اخراج مهاجران ثانویه از کشورش ابراز خوش بینی کرده و اظهار داشت: در نشست اینسبورگ شاهد روحیه همکاری مثبت از سوی بسیاری از کشورها بودم و فکر می کنم می توانیم مشکل مهاجرت های ثانویه را حل کنیم. 

این در حالیست که سالوینی خوش بینی چندانی نسبت به نتایج نشست اینسبورگ نداشته و تصریح کرد : تعهدات متخذه در نشست اینسبورگ از جمله اخراج های سریعتر، به رسمیت شناختن لیبی به عنوان کشوری امن برای پناهجویان، و بازبینی مأموریت های بین المللی در دریای مدیترانه، همگی لفظی بوده اند که امیدوارم هرچه زودتر مکتوب و عملی شوند. 

وی افزود : حقیقت این است که من اعتمادی به اینگونه نتایج ندارم. در مرحله حرف، همه ابراز آمادگی کرده اند. ولی اینجانب نشست های بسیاری دیده ام که در آن ها صحبت ها فراوان و نتایج عملی ناچیز بوده اند. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.