آسوشیتدپرس گزارش داد، دن کوتس، مدیر سازمان اطلاعات ملی آمریکا تصریح کرد، روسیه تهاجمی‌ترین عامل خارجی در این حملات سایبری بوده است اما تهدیدهای سایبری به جز این کشور از سوی چین، کره شمالی و شبکه‌های مجرمانه و هکرهای مستقل نیز صورت می‌گیرد.

کوتس افزود، از جمله اهداف این حملات، کسب‌وکارها آمریکایی، دولت فدرال، ارتش، فرمانداری‌های محلی و ایالتی، موسسات مالی و دانشگاهی و زیرساخت‌های حیاتی بوده‌اند.

وی اظهار کرد: وزارت امنیت داخلی آمریکا و اف‌بی‌آی با هماهنگی شرکای بین‌المللی عاملان دولت روسیه را که دولت و حوزه‌های انرژی، هسته‌ای، آب، هوانوردی و زیرساخت‌های حیاتی را هدف قرار داده‌اند، پیدا کرده است.

او وضعیت تهدیدهای سایبری را با پیش از حادثه ۱۱ سپتامبر که مقامات امنیتی در خصوص آن هشدار داده بودند، مقایسه کرد و گفت چراغ هشدار، "قرمز چشمک‌زن" است و نشانه‌هایی از یک حمله تروریستی قریب‌الوقوع وجود دارد.

مدیراطلاعات ملی آمریکا گفت، به رغم بیانیه‌های علنی از سوی کرملین که اتهامات آمریکا علیه روسیه را تکذیب می‌کنند، مقامات اطلاعاتی آمریکا پیوسته شاهد آن است که مقاماتی وابسته به نهاد تحقیقات اینترنتی سن‌پترزبورگ حساب‌های کاربری ساختگی جدیدی را ایجاد کرده و وانمود می‌کنند که آمریکایی هستند.  

وی افزود: ما شاهد اقدامات خشونت‌آمیزی با هدف دست بردن در رسانه‌های اجتماعی و انتشار پروپاگاندای متمرکز بر مسائل حساس هستیم که با قصد ایجاد شکاف‌های سیاسی-اجتماعی صورت می‌گیرند.

کوتس ادامه داد، آمریکا هنوز اثری از مداخله انتخاباتی در رای‌گیری‌های ایالتی دریافت نکرده، با این حال کاملا آگاه است که تنها به اندازه فشردن یک دکمه کیبورد با بروز اتفاقی که در سال ۲۰۱۶ افتاد، فاصله دارد.

وی تاکید کرد که تمرکز بر حملات احتمالی مرتبط با انتخابات موجب می‌شود که اهمیت حملات مربوط به زیرساخت‌ها نادیده‌ گرفته شود و این تهدیدی است که می‌تواند با جان مردم بازی کند.

کوتس تصریح کرد: چنین اقداماتی دائمی هستند. این حملات فراگیرند و به طور روزمره هدف تضعیف دموکراسی آمریکا را دنبال می‌کنند؛ بدون توجه به آن که زمان انتخابات است یا نه.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.