در دوران پیش از انقلاب و بعد از آن، محصولات گوناگون نیسان به صورت غیر سیستماتیک وارد کشور می‌شد اما از اواسط دهه ۸۰ میلادی این شرکت به طور رسمی و گسترده وارد بازار خودرو ایران شد. در این راستا پارس خودرو اولین شرکتی بود که به مونتاژ و عرضه تولیدات نیسان در ایران پرداخت. این همکاری تا حدود سال ۲۰۱۱ ادامه پیدا کرد و در آن زمان به دلیل اعمال تحریم‌ها علیه ایران به مرور این همکاری قطع شد. از سال ۹۵ شرکت جهان نوین آریا قراردادی رسمی با شرکت نیسان منعقد کرد و از آن زمان تاکنون به ارائه خدمات فروش و پس از فروش سه محصول نیسان جوک، ایکس تریل ۲۰۱۷ و ایکس تریل ۲۰۱۸ ساخت شرکت نیسان مشغول است. به طور کلی محصولات نیسان در ایران مشتریان خاص خود را دارد و این برند، برای ایرانیان نام آشنایی است. به همین دلیل بازار خرید نیسان در ایران همواره پر رونق بوده است. 

با توجه به موضوعاتی که تا اینجا مطرح شد اگر وضعیت خرید و فروش نیسان را در بازار خودروی ایران بررسی کنیم، شاید بدیهی باشد که بیشترین سهم آن در اختیار نیسان وانت است که پرسابقه‌ترین و جاافتاده‌ترین خودروی این شرکت در ایران به حساب می‌آید؛ اگر به صفحات آگهی روزنامه‌ها و سایت‌هایی مانند دیوار نگاهی بیاندازیم این موضوع را به وضوح می‌بینیم. به طور نمونه اگر در سایت دیوار و در بخش وسایل نقلیه «نیسان» را جست‌وجو کنیم، بیشترین آگهی‌ها مربوط به خرید و فروش نیسان وانت است.

بعد از نیسان آبی، نیسان ماکسیما بیشترین مشتری را در بازار خرید نیسان دارد. نیسان ماکسیما به نوعی اولین خودروی لوکس ساخت ایران به حساب می‌آید که از سال ۸۰ تا ۹۱ توسط شرکت پارس خودرو تولید شد و محبوبیت بسیاری زیادی را در بین مشتریان ایرانی کسب کرد. خودروی دیگر شرکت نیسان که بسیار مورد اقبال قرار گرفت نیسان پاترول است که اولین خودرویی بود که بعد از عقد قرارداد میان نیسان و پارس خودرو، در ایران مونتاژ و تولید شد. نیسان پاترول از زمان آغاز تولید تا بعد از توقف خط تولید آن، بسیار مورد توجه مشتریان خودروهای شاسی‌بلند و بیابانگرد قرار گرفت.

بعد از این سه خودرو که در بازار خودروی ایران مورد استقبال قرار گرفتند باقی محصولات شرکت نیسان هم مخاطبان خاص خود را دارند که از این جمله خودروی نیسان تی‌ینا است که از سال ۸۹ تا ۹۲ در پارس خودرو تولید شد و در سال ۹۰ به عنوان با کیفیت‌ترین خودوری ساخت ایران معرفی شد. به طور کلی نام نیسان در ایران، با صفاتی مانند کیفیت، نوآوری و دوام شناخته می‌شود و همواره بخشی مهمی از بازار خرید و فروش خودروی ایران در اختیار مشتریان خرید نیسان بوده است. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.