تاریخ خبر: ۱۳۹۷/۰۴/۲۳ ساعت: ۱۹:۴۵ 

نخست وزیر ایتالیا که مشغول رایزنی برای رسیدن به یک توافق با سایر کشورهای اتحادیه اروپا برای توزیع ۴۵۰ پناهجویی است که در آب های مدیترانه توسط گارد ساحلی ایتالیا و قایق فرونتکس نجات داده شدند، اعلام کرد: درصورتی که شرکای اروپایی به درخواست ما برای جذب این پناهجویان پاسخ ندهند به آنها اجازه ورود به کشورمان داده نمی شود. 

۴۵۰ پناهجو توسط کشتی گارد ساحلی ایتالیا و یک قایق فرونتکس در مدیترانه نجات یافتند که از این تعداد ۸ نفر زن و کودک به جزیره لامپه دوزا به دلایل بهداشتی منتقل شدند. 

نخست وزیر ایتالیا که در تماس با متئو سالوینی معاون نخست وزیر و وزیر کشور و دانیلو تونینلی وزیر راه و زیربنایی و مسئول واحد امداد برای حل این وضعیت اضطراری است ، امروز نامه ای به سایر کشورهای اروپایی جهت تاکید بر اجرای فوری اصول اروپایی که در آخرین شورای اروپا تصویب شد، ارسال می کند. 

بر اساس این گزارش، کنته افزود: ایتالیا به تنهایی آماده پذیرش این مساله که مربوط به همه کشورهای اروپایی می شود، نیست. 

سالوینی وزیر کشور ایتالیا نیز که حاضر به عقب نشینی درباره موضوع پناهجویان نیست،یادآورشدکه نیاز به عدالت، احترام و شجاعت برای مقابله با قاچاقچیان انسان و مداخله اروپا است. 

این مقام ایتالیایی گفت: باید به دو کشتی حامل پناهجویان گفته شود تا مسیر خود را به جنوب (به سوی لیبی و یا مالت) تغییر دهند. بنادر ما به روی مهاجران غیرقانونی بسته می ماند. ما تسلیم نخواهیم شد. قاطعیت ما جان خیلی ها را نجات می دهد و امنیت همه را تضمین می کند. از زمانی که در دولت هستیم ۲۷ هزار مهاجر کمتر وارد ایتالیا شدند. اگر بخواهیم این نتیجه را حفظ کنیم، نمی توان ضعف نشان داد. 

این در حالی است که چهارشنبه شب یک کشتی دیگر ایتالیایی موسوم به دیچوتی حامل ۶۷ پناهجوی نجات یافته در دریای مدیترانه پس از یک هفته سرگردانی با میانجیگری سرجو ماتارلا رئیس جمهوری ایتالیا وارد خاک این کشور شد. 

راهبرد دولت جدید ائتلافی ایتالیا، مبارزه با مهاجرت های غیرقانونی است تا جایی که تمامی بنادر خود را به روی کشتی های حامل پناه جویان بسته است که این روند منجر به مشاجره فراوان در سطح اروپایی ها شده است. 

وزیر کشور ایتالیا پس از ممنوع کردن ورود کشتی نهادهای خیریه و نظامی حامل پناهجویان دوشنبه ۱۸تیرماه برای نخستین بار مانع ورود یک کشتی ایتالیایی با ۶۷ پناهجو به این کشور شد و تاکید کرد که بنادر ایتالیا به روی کشتی های حامل پناهجویان بسته می مانند و هیچ کس نمی تواند برای انتقال مهاجرانی که در مدیترانه نجات داده شدند در بنادر ایتالیایی لنگر بیاندازد. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.