امید نورافکن یک ماه پیش راهی بلژیک و باشگاه شارلوا شد تا آینده‌ای جدید را برای خودش بسازد. او قدم در مسیری گذاشت که سختی‌های خاص خودش را دارد و البته موفقیت‌هایی آن‌چنانی که اگر به یکی از آن‌ها دست یابد، می‌تواند صفحه مهمی در زندگی‌اش را پیش رویش باز کند. امید روز گذشته با خبرورزشی اولین مصاحبه‌اش پس از خروج از کشور را انجام داد. با او درباره شارلوا، زندگی جدیدی که قدم به آن گذاشته و البته استقلال حرف زدیم.

کمی زود به بلژیک نرفتی؟
دقیقاً! ۱۰، ۱۵ روز پیش از شروع تمرینات تیم راهی بلژیک شدم. می‌خواستم با شرایط این‌جا آشنا شوم و البته آپارتمانم را تحویل بگیرم و کار‌های مقدماتی‌ام را انجام بدهم.

آپارتمانت را دوست داری؟
بله! در نزدیکی ساختمان اصلی باشگاه و البته نزدیک به زمین استادیوم اصلی شارلواست. غذا هم در باشگاه می‌خورم و همه چیز مرتب و مطلوب است تا با آمادگی کامل در تمرینات حضور داشته باشم. آپارتمانم را هم دوست دارم و از نظر رفاهی خوب است.

تمرینات تان در چه وضعیتی دنبال می‌شود؟
دوران سنگینش را پشت‌سر گذاشتیم. از دو هفته قبل استارت زدیم و روزی دو تا سه جلسه کار سنگین می‌کردیم. تقریباً هر دو، سه روز در میان هم بازی دوستانه داشتیم تا اینکه الان به هلند آمده‌ایم و اینجا اردو زده‌ایم.

یک گل هم زدی؟
بله! البته تیم در دوران بدن‌سازی است و همه ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بازی می‌کنیم ولی در آن دیدار هم من وقتی روی خط ۱۸ قدم بودم، توپی که فورواردمان به عقب پاس داد را دریافت کردم و با پای چپ و یک بغل پا توپ را به راست دروازه‌بان زدم و شکر خدا گل شد ولی ۲ بر یک باختیم. چند دقیقه بعد هم علی قلی زاده به جای من به میدان رفت.

در هلند هم بازی دارید؟
چهارشنبه با تیم والنسینس فرانسه بازی داشتیم که یک بر صفر برنده شدیم. دیروز با ماینس آلمان بازی داشتیم و در ادامه با تیم «نیس» فرانسه و احتمالاً المپیاکوس یونان هم بازی خواهیم کرد تا با آمادگی کامل راهی لیگ برتر شویم.

کجای هلند اردو زدید؟
در کمپی در نزدیکی آمستردام هستیم.

شارلوا فصل قبل در رده سیزدهم (جدول شانزده تیمی) ایستاد. فکر می‌کنی این فصل بتواند به نیمه بالایی جدول صعود کند؟
مطمئناً این اتفاق می‌افتد. شارلوا ۴، ۵ بازیکن جدید گرفته که من و علی قلی‌زاده و دو تا خارجی دیگر جزوشان هستیم. تیم با این هدف در فصل بدن‌سازی حضور پیدا کرده که در لیگ به رده‌های بالای جدول برسد و البته با توجه به حضور من، کاوه رضایی و علی قلی زاده ایرانی‌های زیادی هم در حمایت از شارلوا وعده داده‌اند که در لیگ کمک‌مان کنند. البته این را اضافه کنم که شارلوا یک باشگاه بازیکن‌ساز است که آن‌ها را می‌خرد و پس از مدتی به تیم‌های دیگر می‌فروشد.

می‌خواهی از این تیم راهی تیم‌های بهتر شوی؟
اول امیدوارم بتوانم در شارلوا بدرخشم و باعث موفقیت تیم باشگاهی‌ام شوم. بعد هم امیدوارم بتوانم با موفقیت در این تیم راهی تیم‌های بهتر و بزرگتر اروپا شوم.

رابطه‌ات با سرمربی تیم (فیلیک ماژو) چطور است؟
خوب. او با همه بازیکنان تیم دوستانه رفتار می‌کند. بچه‌های تیم دوستش دارند و من هم از این قاعده مستثنی نیستم. ارتباط خوبی با هم برقرار کرده‌ایم و می‌دانم باید همه خواسته‌هایش را به بهترین شکل انجام بدهم.

با دوری از وطن چه می‌کنی؟
دروان سختی را سپری می‌کنم. دور از خانواده، ماشینم، محله و دوستانم در ایران ولی وقتی به دیگر بازیکنان موفق در تیم ملی کشورم نگاه می‌کنم، متوجه می‌شوم که بدون سختی کشیدن اتفاق مثبتی در زندگی کسی به وجود نمی‌آید. روی تمریناتم تمرکز دارم و می‌خواهم نماینده شایسته‌ای برای فوتبال ایران در اروپا باشم.

زبان انگلیسی یاد می‌گیری یا بلژیکی؟
تقریباً هر دو را یاد می‌گیرم. البته باشگاه برای ما معلم گرفته و هفته‌ای ۵ جلسه دو ساعته با ما کار می‌کند. تیم‌مان بازیکن خارجی زیاد دارد که تعدادی انگلیسی و برخی فرانسوی حرف می‌زنند. چون در محیط هستیم این به ما کمک می‌کند که زودتر راه بیفتیم و همین الان خودم بعد از یک ماه خیلی چیز‌ها را متوجه می‌شوم و تا حدودی می‌توانم حرف بزنم.

کاوه رضایی چقدر کمکت کرد؟ به هر حال شما در استقلال هم‌تیمی بودید.
او جزو شناخته شده‌ترین بازیکنان شارلواست. در بلژیک که تمرین می‌کردیم، مردم خیلی به او ابراز علاقه می‌کردند. جا دارد بار دیگر از این طریق هم ازدواجش را تبریک بگویم. بودن کاوه کمک زیادی به من و علی (قلی‌زاده) کرده که حتماً در ادامه هم تأثیرگذار خواهد بود.

قرار بود سیدمجید حسینی هم به شارلوا بیاید؟
شنیده بودم این اتفاق می‌افتد ولی اینکه چه پیشنهاد بهتری دریافت کرد یا چه اتفاقی برای او رخ داد که نیامد را نمی‌دانم. حتماً تصمیم بهتری داشته که نیامده. امیدوارم هر جا هست موفق باشد.

از استقلال و اوضاع نابسامان این روزهایش خبر داری؟
چیزی که من از استقلال می‌دانم این است که از ته قلبم مطمئن هستم این تیم موفق‌ترین خریدش را فصل قبل زمانی انجام داد که وینفرد شفر را به خدمت گرفت. شفر یک مربی توانا، زیرک و باتجربه است که سال قبل هم توانایی‌اش را نشان داد. او نیم‌فصل دوم اوج کارش را به رخ کشید و تیم را از ته جدول به رده سوم برد و نتایج درخشانی مثل قهرمانی در جام حذفی گرفت.

اما الان خیلی‌ها نگران جدایی بازیکنان این تیم و بحث تمدید قرارداد‌ها هستند.
قطعاً استقلال با نبود ۳، ۴ بازیکن متزلزل نمی‌شود. از ته قلبم می‌دانم که استقلال با آرامش و قدرت وارد لیگ شده و باز هم مایه افتخار هوادارانش می‌شود.

پیش‌بینی خودت از لیگ جدید چیست؟
قبل از هر چیز از صمیم قلب دوست دارم استقلال در لیگ قهرمانان به مقام قهرمانی برسد و ستاره سوم را بگیرد. حتم دارم در لیگ برتر هم با نفرات خوب و باانگیزه‌ای که در این تیم هستند، قهرمان لیگ برتر می‌شود. امسال نوبت قهرمانی استقلال است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.