علی رستمی در گفت‌وگو با ایسنا، اعلام کرد: از صبح دیروز (شنبه) پرواز حج در فرودگاه امام خمینی (ره) رسما کلید خورد و در نخستین پروازها عوامل اجرایی به مقصد عربستان سعودی پرواز کردند.

به گفته وی سفر این عوامل تا روز سه‌شنبه ادامه خواهد یافت و از صبح چهارشنبه این هفته رسما اعزام حجاج به مدینه و جده آغاز می‌شود.

معاون بهره‌برداری فرودگاهی شرکت شهر فرودگاه امام خمینی (ره) با بیان این‌که فرآیند اعزام حجاج از فرودگاه امام از ۲۷ تیرماه تا ۲۴ مردادماه امسال انجام خواهد شد، توضیح داد: در این فرآیند ۹۸ پرواز از فرودگاه امام خمینی (ره) به دو مقصد جده و مدینه انجام می‌شود که در قالب آن ۲۵ هزار و ۲۵۰ حاجی به سرزمین وحی اعزام می‌شود.

وی درباره فرآیند بازگشت حاجیان نیز گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوم شهریورماه تا ۲۴ شهریورماه حاجیان ایرانی از فرودگاه‌های عربستان سعودی به مقصد فرودگاه امام خمینی (ره) باز خواهند گشت که در این فرآیند نیز ۹۵ پرواز، ۲۶ هزار و ۹۷۰ حاجی ایرانی را به کشور باز می‌گرداند.

به گفته رستمی، طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته دو سوم از پروازها را ایران‌ایر و یک سوم را شرکت هواپیمایی سعودی انجام می‌دهد.

معاون بهره‌برداری فرودگاهی شرکت شهر فرودگاه امام خمینی (ره) درباره نقش فرودگاه امام خمینی (ره) در جابه‌جایی حاجیان در سال جاری نیز اظهار کرد: حاجیان استان‌های تهران، البرز، مرکزی، قم، سمنان، لرستان، قزوین و شهر کاشان از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) اعزام و پذیرش می‌شوند. از این‌رو ما بخشی از ظرفیت ترمینال ۱ را به پروازهای حج اختصاص داده‌ایم و با هماهنگی‌های انجام شده شرکت‌های هواپیمایی در طول این مدت برای پروازها هواپیمای جایگزین خواهند داشت تا برای حاجیان مشکل خاصی به وجود نیاید و امیدواریم پروازها در سال جاری نیز مانند گذشته در بهترین شکل خود اجرایی شوند.

به گزارش ایسنا،   پروازهای حج ایران پس از یک توقف کوتاه‌مدت از سال گذشته از سر گرفته شد که البته این تصمیم شامل حال پروازهای حج عمره نمی‌شود.

پس از بالاگرفتن اختلافات سیاسی میان ایران و عربستان سعودی و فاجعه منا ایران سفرهای حج خود را متوقف کرد، اما از سال گذشته و با انجام مذاکراتی جدید بار دیگر فرآیند اعزام حاجیان آغاز شد.

با برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه‌ها تمام پروازهای حج از فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام خمینی (ره) منتقل شدند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.