دکتر جمشید شایان‌فر در گفت‌وگو با ایسنا، درباره ابطال پوشش بیمه‌ای در صندوق بیمه کارمندی سازمان بیمه سلامت گفت: در صندوق کارمندی ابطال بیمه به دنبال ازدواج یا خروج از پوشش بیمه یا اشتغال اتفاق می‌افتد؛ یعنی بیمه شده فرزندی دارد که جایی مشغول به کار شده و پوشش بیمه‌ای دیگری پیدا کرده و دفترچه خود را برای ابطال می‌آورد.

 

 

 

وی افزود: انجام این کار در دفاتر پیشخوان دولت انجام می‌شود، اما درخواست برای کارکنان دولت باید از طریق سازمان یا ارگانی که فرد در آن مشغول کار است و به وسیله سامانه انجام شود.

 

شایان‌فر درباره خروج از پوشش بیمه در صندوق روستاییان سازمان بیمه سلامت نیز گفت: در این مورد نیز ممکن است به علت خروج فرد از روستا، دفترچه‌اش دیگر مورد استفاده نباشد و به این ترتیب به دفاتر پیشخوان مراجعه می‌کند و دفتر بیمه روستایی را تحویل دفاتر پیشخوان داده و دفترچه بیمه باطل می‌شود.

 

وی درباره صندوق سایر اقشار و ابطال بیمه نیز گفت: باز همان شروط قبلی در این صندوق وجود دارد. یعنی ازدواج، اشتغال به کار و مشمول بیمه آن سازمان شدن و ... از جمله موارد ابطال بیمه در این صندوق است.

 

معاون اداره کل بیمه‌گری سازمان بیمه سلامت درباره ابطال بیمه در صندوق همگانی و ایرانیان نیز گفت: در این صندوق‌ها نیز شروط قبلی وجود دارد. ازدواج و اشتغال به کار یا ابطال داوطلبانه به علت هم‌پوشانی از جمله موارد ابطال است.

 

وی با بیان این‌که ۱۳۰۰ دفتر پیشخوان به عنوان اولین نقطه تماس بیمه شده با سازمان بیمه سلامت قرارداد دارند، گفت: تمام فرآیندهای بیمه‌گری ما اعم از صدور، تعویض و تمدید در این دفاتر پیشخوان دولت انجام می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.