۲۴ تیر ماه سال ۸۸ تیم ملی جودو نوجوانان ایران برای کسب آمادگی هر چه بیشتر جهت حضور در رقابت های جهانی مجارستان، عازم اردوی تمرینی در ارمنستان بود اما هواپیمای توپولف روس شرکت کاسپین تنها ۱۶ دقیقه پس از برخاستن از باند فرودگاه امام خمینی از صفحه رادار محو و در اطراف قزوین سقوط کرد تا با کشته شدن ۱۶۸ مسافر،بار دیگر ارابه مرگ روسی داغی دیگر بر دل هموطنانمان بگذارد.

اما داغی که توپولف روس بر دل ورزش ایران گذاشت هیچ‌گاه از یادها نمی رود چرا که در میان ۱۶۸ کشته این پرواز اعضای تیم ملی جودوی نوجوانان ایران نیز حضور داشتند، جودوکاران با آتیه‌ای که اگر بودند افتخارات زیادی را برای ورزش کشورمان به ارمغان می آوردند و جودوی ایران حال و روزی بهتر از امروز داشت.

توپولف تی یو-۱۵۴ شرکت هواپیمایی کاسپین ساعت 11 و 33 دقیقه روز چهارشنبه 24 تیرماه سال  از باند فرودگاه امام خمینی به مقصد ایروان در ارمنستان بلند شد اما تنها ۱۶ دقیقه بعد در اراضی‌ کشاورزی روستای جنت آباد در اطراف قزوین سقوط کرد. در این سانحه تلخ کلیه ۱۶۸ سرنشین هواپیما شامل ۱۵۳ نفر مسافر و پانزده نفر خدمه و کادر پرواز کشته شدند. شدت این حادثه به حدی بود که ۶ هکتار از اراضی زراعی اطراف محل سقوط نیز دچار حریق و در محل برخورد هواپیما با زمین گودال بزرگی به قطر ۶۰ تا ۷۰ متر ایجاد شد.

به گفته شاهدان دقایقی پیش از سقوط، هواپیما دچار حریق شده بود و تلاش خلبان نیز برای نشاندن هواپیما بر روی زین بی نتیجه ماند و در نهایت توپولف روس در مزارع گندم اطراف قزوین به زمین خورد و تمامی 168 سرنشین آن کشته شدند.

وحید ابراهیمی (51- کیلوگرم)، ایمان زینی وند (55- کیلوگرم)، حسین بناء (‌60- کیلوگرم)، سعید رسولی (66- کیلوگرم)، مصطفی صباغی (73- کیلوگرم)، یحیی باقرپور (81- کیلوگرم)، مصیب عزیزالهی (90- کیلوگرم) و علیرضا لشکری (90+ کیلوگرم) به همراه علی بهرامی به عنوان سرمربی و علی محدث مربی، اعضای تیم ملی جودو نوجوانان در این اعزام بودند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.